۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85578931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیستم آبرسانی پارک چیتگر هوشمند می‌شود

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85578931
سیستم آبرسانی پارک چیتگر هوشمند می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردرای منطقه ۲۲ تهران گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت و مدیریت بهینه آب تلاش می‌شود تا چاه‌های موجود در فضای سبز بوستان چیتگر مجهز به سیستم مدیریت هوشمند شوند.

به گزارش ایرنا، محمدحسن فصیح روز دوشنبه با اشاره به مشکلات کم آبی کشور و اهمیت بالای حفظ و نگهداری از بوستانهای شهر تهران افزود: عزم مدیریت شهری منطقه در رفع مشکل کمبود آب به منظور آبیاری فضای سبز بر این است تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های متمرکز و لوکال، زمینه را برای بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز منطقه مهیا کند.

معاون شهردار منطقه ۲۲ همچنین بر لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی جهت مدیریت هدر رفت آب در بوستان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای منطقه ۲۲ تاکید کرد.

فصیح یکی از عوامل محدود کننده گسترش فضای سبز و اساسی ترین عوامل پایداری حیات طبیعی و انسانی در شهرنشینی نوین را کمبود منابع آبی عنوان کرد و گفت: با توجه به تنش‌های آبی شدیدی که اینک با آن مواجه ایم، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش فضای سبز بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته معاون شهردار منطقه ۲۲، مدیریت بهینه آبیاری فضای سبزی بوستان چیتگر متناسب با نیاز آبی آن فضا تنها با هوشمندسازی سیستم‌های آبیاری محقق خواهد شد.

فصیح افزود: برای ارتقای کیفی رسیدگی به فضای سبز سطح منطقه ۲۲ استفاده از پساب تصفیه خانه‌های موجود، سایر چاه‌ها، قنات‌ها و منابع آبی دیگر برای آبیاری‌ها، هوشمندسازی، مکانیزاسیون و بهینه مصرف کردن آب و پساب موجود با محوریت بیشتر بوستان چیتگر در دستور کار قرار دارد که این اقدامات با تلاش متخصصان و کارشناسان فضای سبز منطقه با اجرای آزمایشات کیفی و نیز لایروبی چاههای بوستان چیتگر در حال انجام است.

ساخت یادمان شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس

همچنین مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ از آغاز حصار کارگاهی و فراهم شدن مقدمات احداث بنای مقبره شهدای گمنام دریاچه خلیج فارس خبر داد و گفت: در نظر داریم این بنای متبرک در یک بازه زمانی کوتاه و با همکاری سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر تسریع در روند ساماندهی قبور متبرک شهدای گمنام مدفون در دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار کرد: در نظر داریم تا طراحی و اجرای بنای مقبره شهدای دریاچه خلیج فارس به شکل کارشناسی و تخصصی و مطابق با معماری ایرانی اسلامی انجام شود و از نظرات نخبگان فرهنگی نیز در این زمینه استفاده شود.

نصرتی افزود: با توجه به اینکه مردم ما ارادات قلبی و خاصی نسبت به شهدا دارند و قبور مطهر شهدا به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور به شمار می رود؛ می توان از این ظرفیت بسیار مهم و سرمایه اجتماعی غنی برای پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه بهره برد.

شهردار منطقه ۲۲ نیز در ادامه تقویت زیرساختهای فرهنگی و اجرای ویژه برنامه های مناسبتی را یکی از مهمترین رویکردهای اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برشمرد و گفت: خوشبختانه تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری و دریاچه شهدای خلیج فارس به یکی از مراکز مهم برگزاری گردهمایی‌های مردمی و مناسبات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و تا به امروز اقدامات عمرانی بسیار خوبی نیز در این دو مکان صورت گرفته و ما نیز تلاش خواهیم کرد در حد بضاعت خود در بحث رسیدگی و ساماندهی قبور متبرک و مطهر این شهدا و همچنین رسیدگی به محوطه‌های پیرامونی آن نسبت به شهدای مدفون در این دو مکان مقدس ادای دین نماییم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بیش از دو سال از مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در دریاچه شهدای خلیج فارس می‌گذرد کار ساخت مقبره این شهدا و ساماندهی محوطه پیرامونی آن، ان‌شاء الله با همکاری مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران، مدیریت شهری منطقه، هیات امنا و نخبگان فرهنگی تسریع خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha