۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85578968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون‌بر ۵۸ هزار روادید زیارتی ایران برای زوار اربعین در پاکستان صادر شد

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به تسهیلات ویژه کنسولی برای سفرهای زیارتی زائران پاکستانی به ایران و عراق در ایام اربعین حسینی گفت که طی این مدت بیش از ۵۸ هزار روادید از سوی نمایندگی‌های ایران در پاکستان صادر شد.

رضا امیری مقدم روز دوشنبه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی طی گفت وگویی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: امسال به منظور رفاه حال زائران پاکستانی، داشتن اتوبوس و سفر کاروانی به ایران اجباری شد تا برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه بیش از هزار دستگاه اتوبوس پاکستانی و ۷۰ دستگاه اتوبوس ایرانی برای انتقال زوار پاکستانی از مرزهای زمینی به کار گرفته و همزمان ۱۴ دستگاه اتوبوس معیوب پاکستانی نیز جایگزین شد.

امیری مقدم افزود: در اربعین امسال، از سوی نمایندگی های پنج‌گانه جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، برای اتباع این‌ کشور که دارنده روادید الکترونیک اربعین و ویزای کفاله عراق هستند، روادید دوبار ورود زیارتی صادر شده است.

وی اظهار داشت: تعرفه بیمه برای متقاضیان بند یک به صورت نیم بها محاسبه و همچنین نرخ اختلاف سوخت اتوبوس های پاکستانی که به مقصد چذابه رهسپار می شدند نیز حذف شد. همچنین کارت سوخت به اتوبوس‌های پاکستانی با نرخ رایج ایران ارائه شد و عوارض گمرکی برای کالاهای همراه کاروان‌های پاکستانی نیز حذف شده است.

سفیر کشورمان با قدردانی از تلاش شبانه روزی وزارت امور خارجه در تهران و نمایندگی های سیاسی کشورمان در پاکستان گفت: تمامی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ایام ماه صفر به صورت تمام وقت نسبت به صدور روادید زائران پاکستانی مشغول بودند و از اول تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ بیش از ۵۸ هزار روادید زیارتی برای زائران پاکستان صادر شده است.

وی افزود: امسال سفارت کشور دوست و برادر عراق در اسلام‌آباد صدور روادید کفاله را از هفتم ماه صفر آغاز کرد و متعاقب آن نمایندگی های پنج‌گانه جمهوری اسلامی ایران نیز صدور روادید دوبار زیارتی را آغاز کردند. درعین حال هماهنگی‌های لازم با دوستانمان در سفارت عراق صورت گرفت و مدیریت مناسبی برای صدور روادید انجام شد.

امیری مقدم گفت: ایجاد یک سازوکار قابل اعتنا برای راستی آزمایی روادیدهای کفاله از جمله اقدامات مشترک سفارت خانه های ایران و عراق در اسلام‌آباد بود. بر روی هر یک از روادیدهای جمهوری اسلامی ایران یک رمزینه پاسخ سریع (QR Code) درج شده است، که با اسکن آن ها به راحتی روادیدها قابل راستی آزمایی خواهند بود.

سفیر ایران در پایان با ابراز تاسف نسبت به حوادث مرتبط با اتوبوس‌های زائران پاکستانی در مسیر عزیمت به عراق و همچنین در بازگشت از ایران که منجر به تلفات جانی شده است، به خانواده‌های قربانیان تسلیت و با آسیب دیدگان ابراز همبستگی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha