مواکب تا پایان هفته در شلمچه و چذابه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند

آبادان - ایرنا - مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: ۲۵ موکب در شلمچه و ۲۰ موکب در چذابه در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی تا ۲۵ صفر برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حجم زائران در هنگام بازگشت، برای پذیرایی از زائران هیچگونه مشکل و کمبودی نداریم و مواکب به صورت ۲۴ ساعت مشغول خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به مدیریت سفر اربعین توسط زائران در سال جاری گفت: با توجه به گرمای شدید هوا از روز ۱۶ صفر شاهد افزایش بازگشت زائران بودیم.

وی گفت: همچنین ظرفیت اسکان ۱۰ هزار نفر در شلمچه، ۱۰ هزار نفر در چذابه و ۳۰ هزار نفر درون شهری برای رفاه حال زائران فراهم است.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان با اشاره به استقرار ۸۰۰ موکب مردمی در استان خوزستان به منظور پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی افزود: فقط در شلمچه ۲۵۰ موکب در فاصله ۶ کیلومتر برپا شده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده در اربعین سال جاری هیچگونه کمبودی در خصوص تامین نان، گاز و آب آشامیدنی بهداشتی در مواکب نداشتیم و روزانه ۲۵ هزار قالب یخ در استان خوزستان بین مواکب توزیع شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

شلمچه دومین گذرگاه اربعین حسینی در کشور بعد از مهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha