روند ایجاد زیرساخت تردد شناورهای باری در بندرپهل هرمزگان شبانه‌روزی شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طبق دستور مدیرعامل سازمان بنادر و پیگیری‌های این اداره‌کل مبنی بر تسریع در ارائه خدمت‌رسانی به مردم ساحل‌نشین و صاحبان شناورهای باری، ایجاد زیرساخت ایمن ترددهای دریایی در بندر پهل واقع در غرب بندرعباس شبانه روزی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات شمع‌کوبی برای احداث فونداسیون مخصوص نصب پل دسترسی به ساحل بندر پهل در غرب بندرعباس با تامین تجهیزات مورد نیاز شامل بارج و جرثقیل شناور یدک‌کش و تجهیزات شمع‌کوبی تیم باتجربه و متخصص و مساعد شدن شرایط جوی به صورت شبانه‌روزی با سرعت درحال انجام است.

وی بیان کرد: این اقدام هم اکنون در مرحله انتقال اسکله فولادی شناور «ترایماران» به بندر پهل واقع در غرب استان هرمزگان است.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول اسکله این شناور را حدود ۳۲ متر و عرض آن را هشت متر اعلام کرد و گفت: پل دسترسی مخصوص این پل نیز دارای ۱۲ متر طول و چهار متر عرض بوده که طبق درخواست بهره‌برداران از این نوع تامین شده است.

بروغنی خاطرنشان کرد: با اتمام نصب و بهره‌برداری از این اسکله، صادرات انواع میوه، تره‌بار، صیفی‌ و کالای ساخت داخل در این منطقه از استان هرمزگان تسهیل و علاوه بر حفظ و ارتقای ضریب ایمنی تردد و حمل‌ ونقل دریایی، موجب رونق اقتصادی ساحل‌نشینان و صاحبان شناورهای باری خواهد شد.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد و درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha