۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85579033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک کشور در یزد

یزد- ایرنا- نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک باهدف رشد و توسعه پایدار این صنعت، ارزش آفرینی برای مشتریان و خلق ثروت برای سهامداران شرکت های فعال این صنعت اسفندماه سالجاری در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا رئیس دبیرخانه اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توسعه و گسترش صنعت سرامیک کاشی و سرامیک در سطح بین المللی از دیگر اهداف اصلی برگزاری این دوره است

"نسرین احمدی" با بیان اینکه این برنامه تعالی با حمایت وزارت صمت و انجمن کاشی و سرامیک برگزار می شود اظهار کرد: همچنین کمیته‌های علمی ، اجرایی و داوری ذیل شورای سیاستگذاری این جایزه تعالی خبر تشکیل شده است.

برگزاری نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک در یزد

وی پایان مهلت ارسال آثار به نخستین دوره جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک ۳۰ مردادماه بیان و تصریح کرد: استقبال از این رویداد مطلوب بوده است و به جز صنعتگران یزد، از استانهای تهران، خراسان و اصفهان در این رویداد ثبت نام کردند.

احمدی با بیان اینکه تمام زنجیره تامین صنعت کاشی و سرامیک در این جایزه مشارکت دارند اضافه کرد: تمدید ارسال آثار به رویداد مذکور در شورای سیاستگذاری در حال بررسی است که در صورت تمدید اطلاع رسانی می شود.

رئیس دبیرخانه اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ادامه داد: پس از ارزیابی واحدها شرکت کننده نتایج آن از سوی کمیته داوری جهت تهیه گزارش باز خورد و ارائه طرح‌های بهبود برای آنها، مورد بررسی قرار می گیرد.

احمدی تصریح کرد: مراسم رونمایی از مدل تعالی صنعت کاشی و سرامیک نیز که با الگوبرداری از سایر مدل‌های تعالی معتبر ملی و بین المللی با حضور تیمی از خبرگان و افراد با تجربه در زمینه طراحی و پیاده سازی نظام‌های تعالی در کشور و درقالب کمیته علمی، مشتمل بر  سه مفهوم بنیادین و هفت معیار در ۲۲ شهریورماه سالجاری صورت می گیرد.

کارشناس حوزه تعالی هم در این نشست با اشاره به تاریخچه شکل گیری موضوع تعالی سازمانها از دوران جنگ جهانی دوم، گفت: جایزه تعالی از سال ۱۳۸۲ وارد کشور ایران شده و توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور در بخش‌های مختلف سازمانی جاری شده است.

"علیرضا بهشتی " افزود: جوایز تعالی دیگری در بخش های کیفیت ، جایزه تعالی ایمیدرو و جایزه تعالی پتروشیمی در کشورمان راه‌اندازی شده است،

وی گفت: امروز شاهد برگزاری اولین جایزه تعالی در صنعت کاشی و سرامیک ایران نیز هستیم و امیدواریم در قالب این برنامه و ایجاد فضایی اثربخش، واحدها ضمن حضور در فرایند جایزه، حرکت خود را در مسیر تعالی سرعت بخشند و تجربیات موفق خود را برای یادگیری سایر واحدها به اشتراک بگذارند.

وی خاطرنشان کرد:در کشور ما ۵۰۰ میلیون مترمربع کاشی تولید می شود که ۲۳۰ میلیون مترمربع آن در کشور مصرف می‌شود این نشان از این است که فضای رقابتی و احتمال حذف برخی تولیدکنندگان عرصه وجود دارد همین اهمیت تعالی بخشی این صنعت برای استمرار حضور پایدار آنها در بازار را نشان می‌دهد.

محمد صادقیان از فعالان اقتصادی صنعت کاشی و سرامیک هم در این نشست گفت: برگزاری جایزه تعالی این صنعت نه تنها در کیفیت محصولات بلکه در حوزه منابع نیز تاثیرگذار است که در این زمینه حمایت های بخش دولتی و خصوصی لازم است.

وی با اشاره به ظرفیت صنعت کاشی و سرامیک در استان افزود: باید برای ارتقای این صنعت در کشور و استان تلاش کرد زیرا این صنعت در حال از دست دادن بازارهای بین المللی است و رشد کمی جوابگوی پیشرفت این صنعت نیست و نیازمند توسعه و رشد کیفی است.

"امین خالقیه" از دیگر فعالان حوزه تولید کاشی و سرامیک در استان یزد با اشاره به مهم خواندن رویدادجایزه تعالی در صنعت کاشی و سرامیک گفت: معتقدم هدف جایزه تعالی تخریب و مچ گیری از واحدها نیست بلکه به دنبال شناسایی و رفع نقاط ضعف و شفاف سازی در این صنعت است.

وی افزود: با شرکت در این رویداد شاهد پیشرفت و شکوفایی صنعت کاشی و سرامیک در کشور خواهیم بود.

جایزه تعالی ضمن تشویق سازمانهای مختلف نسبت به حرکت در مسیر تعالی، با بررسی و ارزیابی سازمانهای متقاضی و سازمانهای سرآمد و کوشا در مسیر تعالی را، شناسایی کرده و با معرفی آنها به جامعه نقش پررنگی در ایجاد رویکرد مثبت جامعه نسبت به این سازمانها ایفا می نماید.

بدین ترتیب هر سازمان متعالی علاوه بر استفاده از مزایای افزایش بهره وری و نظم در فعالیتهای خود که ناشی از بکارگیری الگوی تعالی سازمانی است، سریعتر و بهتر به اهداف اقتصادی خود دست می‌یابد.

استان یزد دارای بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر است و با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha