۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85579059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات در همدان بهره برداری شد

همدان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت ۹۵ طرح ارتباطی و مخابراتی با اعتبار هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال بهره برداری شد.

عباس صادقی پوریانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنار ایرنا اظهار کرد: همزمان با این هفته ۱۷ پایگاه جدید تلفن همراه نسل چهار در روستاها راه‌اندازی و هفت ایستگاه روستایی نیز به نسل چهارم ارتقا داده شد که مجموع اعتبار آن به ۸۶۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: ۵۶ پروژه هفته دولت توسط شرکت مخابرات با اعتبار افزون بر ۲۷۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صادقی پوریانی عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل تعویض سوییچ روستایی، بهینه سازی شبکه کابلی، توسعه سوییچ پر ظرفیت، بهینه سازی باتری مراکز مخابراتی و توسعه پورت وی.دی.اس.ال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ پروژه نیز با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) راه اندازی شد که شامل ۱۰ طرح ارتقا فناوری، ۲ پایگاه تلفن همراه TD-LTE و یک پایگاه تلفن همراه روستایی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: شرکت ایرانسل نیز ۲ ایستگاه تلفن همراه روستایی با اعتبار ۹۷ میلیارد ریال بهره برداری کرده است.

وی افزود: عملیات اجرای شبکه فیبر نوری در ۲۰ شهر استان کلید خورده و هم اینک حدود ۸۰ کیلومتر از هسته اصلی این شبکه در شهر همدان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تصریح کرد: زیرساخت های آینده استان همدان در همه بخش‌ های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولید و سایر موارد نیازمند اینترنت پر سرعت است و هرچقدر روبه جلو پیش برویم تقاضا برای اینترنت پرسرعت بیشتر می‌شود.

وی افزود: سرعت اینترنت ای.دی.اس.ال در نهایت ۱۶ مگابیت در ثانیه هست و پاسخ نیازهای نسل آینده را نمی دهد، اما سرعت اینترنت فیبر نوری در برخی از شرایط تا یک گیگا بیت در ثانیه نیز می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha