۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85579098
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات اجرایی هتل چهار ستاره ملایر با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال

همدان- ایرنا- همزمان با هفته دولت احداث هتل چهار ستاره در ملایر با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با برآورد سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان روز دوشنبه در این آئین اظهار کرد: این هتل بعد از هتل کریم‌خان زند و پارک سیفیه، سومین هتل ملایر است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

"علی خاکسار" افزود: این هتل در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع احداث خواهد شد که زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم و ۲۵ نفر را به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌کند و طبق برنامه زمان‌بندی در سال ۱۴۰۵ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هتل فعال در استان همدان داریم که از این تعداد یک هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره، ۶ هتل سه ستاره و چند هتل ۲ و یک ستاره است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: هتل ملایر دومین هتل چهار ستاره استان همدان است که با افتتاح آن، حدود ۱۰۰ تخت به ظرفیت اقامت این شهرستان و استان اضافه و به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.

خاکسار مهم ترین رکن توسعه گردشگری توسعه را ایجاد مراکز اقامتی و هتل دانست گفت: شهرستان ملایر تنوع خوبی در این حوزه همچون اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، متل و هتل ایجاد کرده است که در حال ساخت و توسعه است.

وی افزود: در حال حاضر در استان همدان چهار هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی داریم که با تکمیل پروژه‌های در حال ساخت ظرف سه سال آینده این تعداد به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

خاکسار بیان کرد: به دلیل شرایط کشور و تحریم‌ها و برخی اتفاقات که رقم می‌خورد، گردشگری آسیب می‌بیند و پیرو آن سرمایه‌گذار اقبال زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارد، در صورتی‌که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یک حوزه پردرآمد و زود بازده این است و خیلی زود به سودهی می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این هتل ظرفیت اقامتی شهرستان به ۵۳ تخت می‌رسد.

«ابراهیم جلیلی» افزود: همزمان با ایام هفته دولت در حوزه صنایع دستی پنج فروشگاه مبلمان در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با ۲ هزار و ۷۰۰ متر زیربنا با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۵ نفر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی توسط بخش خصوصی با اشتغال مستقیم ۳۱ نفر افتتاح و عملیات اجرایی ساخت کارگاه مبلمان منبت کوثر در زمینی به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۶ نفر آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با ایام هفته دولت ۲۳ پروژه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha