لایروبی بندر آستارا باید ظرف ۲ ماه آینده انجام شود

آستارا - ایرنا - بازرس‌کل استان گیلان گفت: لایروبی بندر شهرستان آستارا باید ظرف ۲ماه آینده و به سرعت انجام و گزارش آن ارسال شود.

به گزارش ایرنا، احمد آقایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بندر و مرزهای زمینی آستارا در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهارکرد: طبق گزارش‌های رسیده از مردم و مسئولان مرتبط، بندر آستارا مدت هشت ماه است که فعالیت جدی ندارد و این امر باعث خسارت های جبران ناپذیر به تجار، مردم، پیمانکار و کارفرمای آن شده است.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در قراردادی که بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد، لایروبی بندر بر عهده کارفرما بوده و لذا مقرر شد ظرف مدت یک ماه و نیم و نهایت ۲ماه آینده به صورت شبانه روزی نسبت به لایروبی این بندر اقدام شود تا امکان پهلوگیری کشتی‌های تجاری فراهم شود.

بازرس‌کل استان گیلان ادامه داد: در صورت عدم لایروبی و فراهم نشدن شرایط پهلوگیری کشتی‌ها با تناژ مقرر، قوه قضائیه به موضوع ورود خواهد کرد و با متخلفان و متاخران برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.

آقایی بیان کرد: تجارت استان گیلان دریامحور است و متولیان امر باید اقدامات لازم در خصوص تسریع در روند تجارت را انجام دهند و هر گونه کم‌کاری و عقب ماندگی قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: بندر شهرستان آستارا با ظرفیت‌های موجود یکی از بهترین بنادر بشمار می‌رود زیرا در کنار راه آهن و جاده می تواند در اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا نماید و بر این اساس نمی گذاریم در تجارت استان خللی وارد شود.

بازرس کل استان گیلان تصریح کرد: در کنار تامین امنیت برای تجار که وظیفه متولیان است و سودی که از صادرات و واردات حاصل می‌شود باید به بیت المال نیز توجه شود؛ با توجه به سرمایه‌گذاری که در این منطقه و بندر صورت گرفته است نباید اموالی که در این مکان وجود دارد، نابود شود.

آقایی اعلام کرد: بحث بعدی که در این سفر بر آن تاکید شده و می شود و بازدیدی هم در این راستا انجام شد، برداشت از رودخانه آستاراچای برای انجام امور عمرانی شهرستان است که با توافق های صورت گرفته بین کشور ما و جمهوری آذربایجان مقرر شده است به مقداری که در قرارداد لحاظ شده از رودخانه برای برداشت مصالح اقدام شود.

وی تاکید کرد: برداشت از این رودخانه با نظارت مسئولان قوه قضائیه و متولیان امر انجام خواهد شد تا ضمن حفظ منابع طبیعی از این محل مصالح بسیاری از پروژه های ملی شهرستان آستارا تامین شود.

بازرس کل استان گیلان تاکید کرد: در هیچ نقطه ای از استان گیلان نباید پروژه‌ای بدلیل نبود مصالح نیمه کاره رها شود؛ زیرا این امر باعث عقب افتادگی در امور کشور و مردم می شود و قوه قضائیه پیگیری‌های لازم را در خصوص کم کاری مسئولان انجام می‌دهد.

آقایی در پایان گفت: قوه قضائیه مدت زمانی را که در اختیار مسئولان مرتبط با موضوع بندر قرار داده، کنترل کرده و بعد از آن در صورت عدم انجام اقدامات لازم برخورد قانونی خواهد کرد؛ مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان قوه قضائیه با همه توان در کنار آنان هستند و نمی گذارند، هیچ حقی تضییع شود.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha