سلامت و آرامش اجتماعی، ارتباط وثیقی با زیست‌جهان نوجوانان و جوانان دارد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ موضوع سلامت و آرامش اجتماعی، ارتباط وثیقی با زیست جهان نوجوانان و جوانان دارد، همین گروه‌هایی که به تعبیر غلط، نسل ضد، آلفا و بتا خوانده می‌شوند، نشان‌دهنده تغییر زیست‌جهان آن‌هاست.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ پانزدهمین جلسه شورای معین ستاد راهبری و نظارت فرهنگی اجتماعی این شورا با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نمایندگان گروه‌های مردمی و همچنین تعدادی از مدیران دبیرخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه بر اهمیت تشکیل جلسات شورای ستاد فرهنگی و اجتماعی، در زمان مقرر تأکید کرد و ادامه داد: سند، سیاست‌گذاری برای حل مساله است و قبل از طرح اسناد، می‌بایست یک مساله و راهبرد و راهکارهای آن در قالب سند بیاید.

وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت کافه‌ها، توجه جدی به این مقوله را خواستار شد و اعلام کرد که به سرعت گزارش نهایی آن آماده شود.

خسروپناه با بیان اینکه یک سال از تصویب سند مهدویت، می‌گذرد و فعالیت خاصی حول اجرایی‌سازی این سند صورت نگرفته است، بر ضرورت پیگیری اجرای این سند با رفع نواقص احتمالی تأکید کرد.

اولین دستور این جلسه، گزارش نظارت و ارزیابی اهم مسائل و راهبردهای فرهنگی اجتماعی جهت تقویت، سلامت و آرامش اجتماعی بود که پیشتر در جلسه شماره ۸۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ اول آذرماه 1401 مصوب شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکر از گزارش ستاد فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: در نظر گرفتن تغییرات زیست‌جهان نسل جدید و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

در دستور دوم جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی نیز، موسسه فرهنگی و هنری راوینو گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha