۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85579150
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در اصفهان ۲ برابر شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85579150
خرید گندم در اصفهان ۲ برابر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: میزان خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته در استان ۲ برابر شده است.

محسن ضیائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته تا این تاریخ حدود ۱۱۲ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده بود اما امسال با توجه بارش‌های خوب و افزایش قیمت آن، رقم مزبور حدود ۲ برابر رشد پیدا کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه گندم‌ خریداری شده تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن حدود ۹۶ درصد رشد دارد، اظهار داشت: مجموع گندم تضمینی خریداری شده در سال گذشته افزون بر ۱۲۰ هزار تُن بود که تا این تاریخ، حدود یکصد هزار تُن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی تا انتهای فصل خرید نیز ادامه یابد.

وی اضافه کرد: ارزش کل محموله‌های گندم خریداری شده حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت از شهرستان‌های شمالی استان شروع شده است و در مناطق سردسیری غرب و جنوب تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha