۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85579177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش چند برابری بودجه پژوهشی دانشگاه ملایر

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85579177
افزایش چند برابری بودجه پژوهشی دانشگاه ملایر

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه ملایر به افزایش چند برابری بودجه پژوهشی این دانشگاه طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: این بودجه از ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۰ میلیارد ریال در سال‌جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "ابراهیم محمدی‌منش"روز دوشنبه در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دانشگاه ملایر به فعالیت‌های رو به رشد این دانشگاه در سال‌های اخیر اشاره و تدوین و تصویب سند راهبردی دانشگاه، بروز رسانی رشته‌های تحصیلی و آغاز اجرای طرح تحول آموزش عالی وزارت علوم در دانشگاه ملایر به عنوان اولین دانشگاه در استان همدان را از عمده‌ترین اقدامات برشمرد.

وی افزود: اخذ مجوز تاسیس سه دانشکده جدید شامل دانشکده تغذیه و امنیت غذایی، دانشکده بین رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین از دیگر موفقیت‌های دانشگاه ملایر است که سه دانشکده دیگر ادغام خواهد شد.

افزایش چند برابری بودجه پژوهشی دانشگاه ملایر

آغاز عملیات ساخت پارکینگ مرکزی دانشگاه

وی بیان کرد: همچنین بر اساس نیاز شهرستان و دانشگاه، مجوز ۱۲ رشته تحصیلی جدید را برای سال‌تحصیلی پیش‌رو اخذ کردیم که یک رشته در مقطع کارشناسی، هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته جدید در مقطع دکتری است و از مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به تسویه بدهی به ادارات و سازمان‌ها و پرداخت هزینه حق‌التدریس اساتید به صورت ماهانه، از انعقاد قرارداد آغاز عملیات اجرایی فاز تکمیلی دانشکده فنی و مهندسی با اعتبار یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود و تا ۲ سال آیده به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز فاز تکمیلی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ملایر

وی با بیان اینکه گره‌های کور پروژه کتابخانه مرکزی دانشگاه تا حد زیادی رفع شد، اظهار کرد: این پروژه پس از رفع مشکل در روند اداری، یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه ملایر یادآور شد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه ۲۰۰ واحدی متاهلی دانشجویی و اساتید، امروز عملیات اجرایی پروژه پارکینگ مرکزی دانشگاه در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

محمدی‌منش گفت: ظرفیت این پارکینگ حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه ون و مینی‌بوس است و در فاز نخست این پروژه زیرسازی و سکوها و در فاز دوم آسفالت و سکوها نصب می‌شود و برای تامین برق پارکینگ از پنل‌های خورشیدی بر روی سایه‌بان‌ها استفاده خواهد شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: امروز دانشگاه ملایر مسیر رو به رشد و رو به ثباتی را طی می‌کند.

"سلمان اسماعیلی" با اشاره با سختی‌های دوران اپیدمی کرونا و تعطیلی مراکز علمی و دانشگاه‌ها، افزود: تعطیلی بیش از ۲ ساله مراکز علمی و آموزشی در این دوران، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورد و دانشگاه در تامین خوابگاه با مشکل مواجه شد.

وی بیان کرد: بسیاری از خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مدیریت می‌شد، تعطیل و یا تغییر کاربری دادند، اما با مدیریت صحیح و منسجم، دانشگاه ملایر روند خوبی را در بازگشایی این مرکز علمی و آموزشی داشت و با کمترین مشکل و چالش مواجه بودیم.

فرماندار ویژه ملایر دانشگاه ملی ملایر را یکی از افتخارات این شهرستان دانست و افزود: دانشگاه ملایر توانست جزء برترین دانشگاه‌ها باشد و شتابان به سمت اعتلا و پیشرفت در حرکت است.

همزمان با ایام هفته دولت، سالن جلسات شهید "سید ابراهیم رئیسی" با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۸۰ نفر در دانشگاه ملایر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و بیش از پنج هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha