۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85579204
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ناجیان غریق در سواحل گیلان ۱۲۵ نفر را نجات دادند

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبر: 85579204
ناجیان غریق در سواحل گیلان ۱۲۵ نفر را نجات دادند

رشت - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: ۱۲۵ هموطن از آغاز سال جاری تاکنون توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی استان از غرق شدگی نجات یافتند.

هاشم اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فصل شنا از دهه دوم خرداد تا نیمه مهر است و در واقع با گرمی هوا و سفرهای تابستانه در بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین و ۲۲ طرح سالم‌سازی دریا با حدود ۷۰۰ ناجی غریق در سطح سواحل استان به اجرا درآمده و تا کنون در سایه تلاش‌های آنان ۱۲۵ هموطن از غرق شدگی نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نجات یافته با ۲۴ نفر مربوط به سواحل شهرستان رشت است، ادامه داد: نجات یافتگان علاوه بر افراد بومی، هموطنانی نیز از استانهای تهران، البرز، زنجان، اردبیل، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم، قزوین و هرمزگان بودند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد کاهش محسوس و قابل توجه آمار غرق‌شدگان بودیم، اضافه کرد: متاسفانه امسال تاکنون هشت نفر غرق شده‌اند که از این تعداد چهار مغروق مربوط به شهرستان رشت، یک نفر در تالش و یک نفر هم در آبهای شهرستان رودسر و دو نفر در سواحل رضوانشهر غرق شدند.

اسماعیلی افزود: البته در پیشگیری از خطر غرق شدگی هوشیاری خانواده‌ها بسیار مهم است و امیدواریم همکاری خانواده ها با ناجیان غریق بیشتر شود تا شاهد کاهش تعداد غرق شده ها باشیم و از سوی دیگر در روزهای پرخطر از دریا استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دریا در طرح‌های سالم سازی شنا تا هفته نخست مهرماه ادامه دارد، بیان کرد: ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین سواحل استان حضور دارند و امیدواریم که همکاری و تعامل مردم نیز همچنان ادامه یابد تا شاهد هیچ حادثه تلخی هنگام استفاده از دریا نباشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده بود با هماهنگی فرمانداری‌ها، هلال‌احمر و سایر مسئولان ذیربط این نقاط به روزرسانی شد و هم اینک این رقم به ۳۴۰ نقطه رسیده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان با اشاره به اینکه در هر نقطه خطرآفرین به طور متوسط ۲ ناجی غریق تعیین شده که در طول ۳۰۲ کیلومتر از سواحل استان مستقر هستند، ادامه داد: سال گذشته کاهش چشمگیری در خصوص کاهش تعداد غرق شدگان رقم خورد چنانکه با کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان، تعداد فوتی ها به ۱۰ نفر رسید و تلاش می کنیم این تعداد کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha