وفاق ملی نبض نظام است/ کاهش تحریم‌ها و رفع مشکلات اقتصادی، مهم‌ترین نیاز کشور

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که وفاق ملی همچون نبض نظام است که دکتر پزشکیان به درستی آن در دست گرفت، گفت: همه جریان‌های سیاسی برای حل مشکلات مردم و کشور باید این گفتمان را رهرو کار خود قرار دهند.

محمدرضا محسنی ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره نگاه دولت چهاردهم برای تحقق وفاق ملی گفت: آقای دکتر پزشکیان در زمان انتخابات و پس از آن به موضوع وفاق ملی تاکید داشتند. چرا که بر اساس برآیند مجموع خواسته‌های مردم، به دلیل نزاع‌ها و تقابل‌هایی که بین جریان‌های مختلف سیاسی وجود دارد، مردم امید خود را از دست داده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رئیس جمهور با سابقه پزشکی که دارد، نبض جامعه را به درستی در دست گرفت و بر مبنای معاینه‌ای که در خصوص مسائل کشور انجام داد، وفاق ملی را برای بهبود حال آن تجویز کرد و گفتمان خود را بر همین اصل اساس استوار ساخت، در این شرایط باید همه جریان‌های سیاسی برای حل مشکلات مردم و کشور این گفتمان را رهرو کار خود قرار دهند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مجلس دوازدهم تا چه میزان می‌تواند به دولت در راه استحکام وفاق ملی کمک کند، گفت: مجلس به عنوان ریل گذار حرکت دولت، نقش بسیار مهمی در این مسیر دارد و اگر قرار است نمایندگان به وظیفه نمایندگی خود به درستی عمل کنند، باید برای برآورده سازی خواسته مردم، تعامل مثبت را با دولت انجام دهند.

وی درباره برنامه‌ها و محورهایی که به نظر می‌رسد باید دستگاه دیپلماسی کشور در دولت چهاردهم در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: پیش از این در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این مسائل با حضور آقای عراقچی وزیر امورخارجه بحث و بررسی شده بود.

محسنی ثانی ادامه داد: نوع نگاه و دیدگاه‌هایی که وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد، در راستای خط و مش‌هایی است که مجلس در این زمینه دنبال می‌کند و این سیاست‌ها برای کشورهای اسلامی، کشورهای همسایه و سایرکشورهای موافق جمهوری اسلامی ایران اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طبق سخنان وزیر امورخارجه، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر مواضع خود مبنی بر عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عدم روابط با این رژیم استوار است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: کاهش تحریم‌ها و از بین بردن مشکلات اقتصادی مهم ترین نیاز کشور است این گونه در کنار ارتقاء روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان، می توان به اهداف مدنظر اقتصادی و سیاسی دست یافت و حضور غرب در منطقه را کم رنگ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha