فرزندان شاهد وارثان و انتقال دهندگان فرهنگ ایثار هستند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وظیفه همه ما پاسداری و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت : فرزندان شاهد وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید این فرهنگ متعالی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر گیلان، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در همه دوران‌ها به شمار می‌رود و این میراث باید حفظ شود و در این میان انسجام یافتگی فرزندان شهدا برای حفظ دستاوردهای شهیدان و انقلاب اسلامی ضروری است.

امام جمعه رشت بر لزوم تلاش مجاهدانه برای تعامل بیشتر فرزندان شاهد و ایثارگر با هم در استان تاکید کرد و افزود: فرزندان شاهد باید در قالب یک کار تشکیلاتی و سازمان یافته بتوانند به خوبی ایثارگری‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدایی که در استان مسئولیت دارند باید با این تشکل ارتباط گرفته و انسجام یافته کار کنند، اضافه کرد: تعیین یک نظام نامه و تعهد به این تشکل همواره در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی، فرزندان شهدا را نماد بزرگ منشی و شرافت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: تاثیرگذاری یادگاران شهدا به عنوان سرمایه اجتماعی بر دل و ذهن مردم غیر قابل انکار است زیرا شهدا مسیر تاریخ را تغییر دادند و اسطوره‌های افتخارآفرین و سند عزت و سربلندی ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء فضای فرهنگی گیلان نیازمند تلاش همگانی است، خاطرنشان کرد: نکته مهم و قابل توجه، پرهیز از یکنواختی در اقدامات فرهنگی است و بر اساس بیانیه گام دوم آسیب‌ شناسی مسائل فرهنگی برای برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر و با اهمیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha