۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85579222
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعرفه گرمسیری برق برای غرب گلستان اعمال نشد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85579222
تعرفه گرمسیری برق برای غرب گلستان اعمال نشد

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان آخرین جزئیات اعمال تعرفه برق گرمسیری برای غرب استان را تشریح کرد و گفت: این طرح هنوز در غرب استان اجرا نشده است.

سیداحمد موسوی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: اعمال تعرفه گرمسیری برق در غرب استان نیازمند مصوبه هیات دولت است که این مهم عملیاتی شده اما طرح باید به شرکت توانیر ارجاع داده شود تا سایر فرایندهای آن انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون تعرفه گرمسیری برق برای غرب استان گلستان اعمال نشده، تصریح کرد: به محض ابلاغ تعرفه گرمسیری برق برای این منطقه، در قبوض مشترکان محاسبه و اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تاکید کرد: رشد عادی مصرف برق در زمان اوج مصرف در دنیا ۲ تا سه درصد اما در ایران به هشت درصد است در حالی که مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف تابستان پارسال، ۷۲ هزار مگاوات بود در سال جاری به ۸۰ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد که همین مساله موجب اعمال محدودیت و قطعی برق مشترگان غیرخانگی شد.

به گفته موسوی؛ محدودیت‌های اعمال شده برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی استان گلستان موقتی است و تا ۲ هفته آینده برطرف می‌شود.

وی تامین هزار و ۵۸۴ مگاوات برق برای استان را دستاوردی بزرگ برشمرد و توضیح داد: برای تامین برق در فصل تابستان، تحول زیادی در استان گلستان رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه‌های شرکت برق گلستان با سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود که تامین برق متقاضیان روستایی و شهری، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق‌رسانی، توسعه و روشنایی معابر، تعویض کنتورهای معیوب، تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتال و تبدیل شبکه سیم به کابل از جمله این پروژه‌ها است.

در استان گلستان ۶ شهرستان «آق قلا، گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه» مشمول تعرفه سه و هشت شهرستان دیگر هم مشمول تعرفه چهار گرمسیری مصرف برق هستند.

اعمال تعرفه سه و چهار مناطق گرمسیری در استان گلستان از سال ۱۳۸۳ و به‌دلیل گرمای بالای ۴۰ درجه اعمال شد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha