فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت تا پنجشنبه 

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، نسبت به فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان فیروزکوه هشدار داد و گفت: مردم پایتخت باید از اتراق کنار مسیل‌ها به دلیل مخاطره‌آمیز بودن آنها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر عصر دوشنبه اظهار کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی از بعدازظهر امروز دوشنبه پنجم تا روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در کل استان به ویژه ارتفاعات و فیروزکوه خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال وقوع وزش باد شدید و گرد و خاک درباره استحکام‌بخشی سازه‌های سست و بنرهای تبلیغاتی هشدار داد و اضافه کرد: احتمال کاهش کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

یزدی‌مهر در خصوص مخاطره آبگرفتگی محلی و جاری شدن روان آب نیز هشدار داد و گفت: شهروندان از اتراق و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع مخاطره در فعالیت طبیعت‌گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز وجود دارد افزود: توصیه می‌شود در زمان‌های مذکور از این فعالیت‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها تاکید کرد و یادآور شد: ضروری است که از محلول و سم‌پاشی باغات و مزارع پرهیز شود و کشاورزان و باغداران نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha