۱۸ مصدوم سانحه اتوبوس زائران پاکستانی در فارس ترخیص شدند

شیراز- ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس حامل زائرین پاکستانی در جاده‌های استان فارس گفت: ۱۸ مصدوم این حادثه تاکنون از بیمارستان‌ ترخیص شده اند.

مهرداد شریفی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان وقوع این سانحه رانندگی طی شب گذشته ۵۱ نفر مصدوم شدند که سه نفر شامل راننده، کمک راننده و یکی از زائرین جان باختند.

وی عنوان کرد: ۳۱ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان نیریز، ۱۱ نفر در بیمارستان استهبان و پنج نفر در بیمارستان فسا بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شیراز گفت: ۱۱ نفر از این مصدومان نیز شب گذشته به خدمات درمانی بصورت سرپایی دریافت و ترخیص شدند و مجموعا تا این لحظه ۱۸ نفر از مصدومین از بیمارستان نی ریز ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: حال یکی از مصدومین که دچار ضربه مغزی شده در بیمارستان فسا وخیم است و مابقی مصدومین دچار شکستگی اندام بوده و وضعیت وخیمی ندارند.

شریفی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و جراحی کماکان به مصدومین این حادثه در حال ارایه است،گفت: محل اسکان مصدومین ترخیص شده و زائران این اتوبوس که میهمانان کشور ما و زائر اباعبدالله الحسین (ع) هستند توسط فرمانداری و هلال احمر سه شهرستان نی ریز، فسا و استهبان پیش بینی شده است.

وی در پایان اعلام کرد: همه امکانات دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارایه خدمات درمانی به مصدومین این حادثه به کار گرفته شده است.

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس شامگاه گذشته گفت: برخورد اتوبوس با کامیون در محور نی ریز به سیرجان ۴۸ مصدوم و سه کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس نیر در این باره گفت: علت این حادثه نقص فنی ترمز اتوبوس زائران اربعین پاکستانی بود و ناتوانی راننده در کنترل خودرو ناشی از بروز نقص فنی در ترمز موجب شد که این اتوبوس با یک دستگاه تریلر برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha