۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85579397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۴ میلیارد ریال طرح در بخش اسماعیلی جیرفت به بهره‌برداری رسید +فیلم

جیرفت- ایرنا- ۳۷۴ میلیارد ریال طرح در بخش اسماعیلی جیرفت شامل آبرسانی، خانه بهداشت، چمن مصنوعی و زیباسازی روستا به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش ایرنا فرماندار جیرفت روز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی جزفطن بخش اسماعیلی گفت: تنش آبی در این ٢ سال مشکلات زیادی ایجاد کرد و برخی برای واگذاری قطعه زمینی برای حفر چاه همکاری نکردند اما در برخی اماکن چاه حفر شد و آب شور بود.

احمد بلندنظر افزود: سطح آبهای زیرزمینی از ۷۰ به ۱۷۰ متر رسیده است و شرایط مناسب نیست.
وی ادامه داد: یکی از روستاهایی که مشکل آب داشت جزفطن و روستاهای اطراف آن بود که مدت طولانی دستگاه‌های مرتبط پیگیر بودند تا اینکه امروز تلاش ها به ثمر و با حفر چاه مجتمع آبرسانی به بهره برداری رسید.
بلندنظر یادآور شد: سال گذشته ۲۵ حلقه چاه در شهرستان حفر شده است و امسال هم ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی در اختیار آب و فاضلاب گذاشتیم.

وی اضافه کرد: در بخش ساردوییه و جبالبارز هم قرارگاه خاتم طرحی را چهار سال پیش شروع کرد اما با وجود پیشرفت‌های حدود ۶۰ درصدی کارها تعطیل شده است که باید از ید قرارگاه خارج شود تا بتوانیم طرح را ادامه دهیم.

آبرسانی به ۵۰۰ خانوار

مدیر آب و فاضلاب جیرفت هم در این مراسم گفت: مجتمع آبرسانی جزفطن ۶ روستا با ۵٠٠ خانوار را پوشش می دهد که سالها با کمبود آب مواجه بودند.

علی مشایخی با بیان اینکه عمق چاه حفر شده این مجتمع ۱۵۰ متر است افزود: برای این طرح ۷۵۰ متر خط برق، ۳۵۰ متر خط انتقال آب و چهار کیلومتر شبکه و بازسازی آن با مجموع اعتبار ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد.

افتتاح خانه بهداشت و پوشش سه روستا
خانه بهداشت روستای بلبلوئیه بخش اسماعیلی جیرفت یکی دیگر از طرح های افتتاح شده امروز بود.
رییس اداره بهداشت شهرستان جیرفت در مورد این طرح گفت: این خانه بهداشت جمعیت ۶۰۰ نفر را در سه روستا تحت پوشش قرار می دهد و ٩ میلیارد ریال اعتبار ساخت آن بوده است.
علیرضا مقبلی افزود: پنج خانه بهداشت دیگر هم در بخش ساردو و بخش مرکزی با مجموع اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اعتبار این هفته به بهره‌برداری می رسد.

۵۵ میلیارد ریال اعتبار زیباسازی روستاها
بخشدار اسماعیلی جیرفت در آیین افتتاح زیباسازی یکی از روستاهای بخش گفت: زیباسازی در پنج روستای بخش اسماعیلی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.

موسی مرسلپور افزود: سنگ فرش، موزاییک کاری و روشنایی روستاها از جمله کارهای انجام شده برای زیباسازی بوده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت و رخ دادن مهاجرت معکوس کاری می کنیم شرایط برای زندگی روستاییان خوشایند شود.
مرسلپور تاکید کرد: از بنیاد مسکن می خواهیم به وظیفه خود عمل کرده و زمین ها را تعیین تکلیف کند.

فرماندار شهرستان جیرفت هم در این آیین گفت: بیشترین خدمات را مردم از دهیاری و شوراها می بینند و اعتباراتی که به دهیاری ها داده می شود مناسب بوده است.
احمد بلندنظر اظهار کرد: ۱۵ هزار متر مربع در برخی روستاها آسفالت انجام شده است.

امروز هشت زمین چمن مصنوعی در بخش اسماعیلی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین یک جایگاه سی ان اجی با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha