زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید؛‌ آغاز شمارش معکوس برای مهرام و مس‌کرمان!

تهران- ایرنا- در شرایطی که روز چهارشنبه آخرین فرصت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال است اما هنوز حضور تیم‌های مهرام و مس‌کرمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد!

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا، سوت آغاز رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال از ۵ مهرماه دمیده خواهد شد و تا امروز ۱۰ تیم‌ طبیعت، شهرداری گرگان، کاله، پالایش نفت آبادان، گلنور، مه‌گل، آورتا ساری، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن و آینده‌سازان برای حضور در این لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند اما تا این لحظه خبری از مهرام و مس‌کرمان نیست و باید دید آیا متولیان این باشگاه‌ها تا زمان باقیمانده برای حضور در سطح اول بسکتبال اقدامی خواهند کرد یا باید این لیگ را بدون آنها آغاز کنیم.

مهرام یکی از تیم‌های باسابقه و البته پرافتخار بسکتبال ایران است. این تیم در سال‌هایی نه چندان دور یکی از قدرت‌های بسکتبال ایران و آسیا به شمار می‌رفت اما در چند وقت اخیر روند کار به شکلی پیش رفت که امروز برای حضور یا عدم حضور آنها در لیگ برتر باید منتظر واکنش هیات مدیره این باشگاه باشیم!

هرچند پیگیری خبرنگار ایرنا به طور رسمی با پاسخی شفاف همراه نبود اما شنیده می‌شود مسئولان این باشگاه در حال بررسی شرایط هستند تا پس از تجمیع آرا، برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر به تصمیم نهایی برسند. تصمیمی که باید تا روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام شود و در صورت تایید، پس از پرداخت حق ورودی و باز شدن سامانه نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بازهم شاهد حضور تیم باسابقه مهرام در سطح اول بسکتبال ایران باشیم.

زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید؛‌ آغاز شمارش معکوس برای مهرام و مس‌کرمان!

مس‌کرمان هم همین شرایط را دارد. مسئولان این باشگاه تا لحظه نگارش این مطلب پاسخ قطعی و روشنی برای حضور در لیگ برتر بسکتبال نداشته‌اند اما قرار است در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه در این خصوص نشستی برگزار و پس از آن، وضعیت حضور آنها در لیگ برتر بسکتبال مشخص شود.

زمان نقل‌وانتقالات بسکتبال ایران تا ۲۰ شهریور اعلام شده است و تیم‌ها فرصت دارند تا آن زمان نسبت به جذب بازیکنان و کادر فنی خود اقدام کنند و اگر برآورد نهایی مهرام و مس این باشد که در لیگ حضور داشته باشند باید تا روز چهارشنبه هفتم شهریور این حضور را اعلام کنند. با توجه به این که تا این لحظه ۱۰ تیم آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال هستند، باید دید واکنش فدراسیون به اتفاقات اخیر چه خواهد بود.

از سویی دیگر باید به این نکته هم اشاره داشت که بازیکنانی که با این ۲ تیم قرارداد دارند، باید زودتر تعیین تکلیف شوند. اگر قرار است مهرام و مس کرمان باشند که هیچ در غیر این صورت باید بازیکنان خود را آزاد اعلام کنند تا فرصت حضور در تیم‌های دیگر را داشته باشند و از قطار لیگ جا نمانند.

زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید؛‌ آغاز شمارش معکوس برای مهرام و مس‌کرمان!

با این شرایط به نظر می‌رسد ۲ مسیر پیش روی فدراسیون بسکتبال است؛ یا اینکه لیگ را با همین ۱۰ تیم شروع کند و یا از تیم‌هایی که درخواست حضور در لیگ برتر داشته‌اند بر اساس ساز و کار خود، ۲ تیم را انتخاب کند تا سوت آغاز لیگ با ۱۲ تیم زده شود.

امیرحسین واحدپور، دبیر سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در واکنش به اتفاقات اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از تمایل فدراسیون برای حضور تیم‌های مهرام و مس‌کرمان خبر داد و گفت: مهرام یکی از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار بسکتبال ایران است و نمی‌توانیم برابر چنین تیم‌هایی بی‌تفاوت باشیم. تلاش ما این است که تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی بسکتبال در لیگ حضور داشته باشند اما تا این لحظه از سوی مسئولان این تیم اقدامی صورت نگرفته است و امیدواریم تا روز چهارشنبه که آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر است، این مهم صورت گیرد. این فرصت برای مس‌کرمان هم وجود دارد و چاره‌ای نداریم و باید تا روز چهارشنبه صبر کنیم تا شرایط مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha