۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85579448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه جهانی علمای مقاومت: پیروزی مسلمانان جز با «اتحاد» به دست نمی‌آید

تهران-ایرنا- رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به قرار گرفتن دشمنان اسلام در یک جبهه، تاکید کرد که پیروزی جز در صورت وحدت میان مسلمانان به دست نخواهد آمد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العهد، «شیخ ماهر حمود» گفت: بی‌تردید وحدت بین مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اسلام و امت اسلامی را حفظ می‌کند.

این عالم اهل سنت لبنان افزود: وحدت به ویژه در راستای بستن مسیر روی فتنه و مقابله با صهیونیسم در تمام ابعاد آن ضرورت دارد و اولویتی است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت همچنین گفت: این مساله برای مقابله با استکبار آمریکا که از صهیونیسم حمایت می‌کند و منابع طبیعی ما را به سرقت می‌برد و مانع پیشرفت ما می‌شود، ضرورت دارد.

شیخ ماهر حمود افزود: دشمنان ما گروه کوچکی نیستند بلکه ما با غالب جهان به جز گروه کوچکی مقابله مواجه هستیم؛ به طوری که با صهیونیسم و حامیان آمریکایی و اروپایی آن مقابله می‌کنیم و این (امر)، وحدت را می‌طلبد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: کاری که انقلاب اسلامی ایران در زمینه مقابله با استکبار و حمایت از فلسطین و اتحاد بین مسلمانان انجام داد، یک امر الهی است که تنها به گروه‌های خاصی محدود نیست.

شیخ ماهر حمود افزود: وحدت بین مسلمانان در چارچوب‌های فرقه‌ای، مذهبی، گروهی یا جهادی نمی‌گنجد بلکه موضوعی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است. بر این اساس باید تمام گروه‌های مسلمانان متحد شوند؛ زیرا از یک سو دشمن به شکلی گسترده بسیج شده است و از سوی دیگر پیروزی جز با اتحاد به دست نمی آید.

این عالم اهل سنت لبنان گفت: همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی تلاش زیادی در زمینه وحدت بین مسلمانان انجام داد. ما از علما می‌خواهیم در راه تحقق وحدت تلاش زیادی کنند. وقتی درباره هدف سیاسی اتحاد وجود داشته باشد اختلافات مذهبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با تاکید بر اینکه مسیحیان بخشی از تمدن اسلامی هستند که در هیچ مرحله‌ای از جامعه اسلامی جدا نبوده‌اند، گفت: کلیساها بخش مهمی از جغرافیای تاریخی شهرهای بزرگی مثل قاهره، طرابلس، بیروت، دمشق و بغداد بوده‌اند برای نمونه در شهر صیدا، چند کلیسا در مرکز شهر قدیمی وجود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha