۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85579482
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی «لولو»

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبر: 85579482
دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی «لولو»

تهران- ایرنا- مجموعه داستان‌های «لولو» بر آن است تا درباره اهمیت دوستی و ایجاد رابطه حتی با دشمن به ظاهر قسم خورده و درک احساسات خود و دیگران در کنار پررنگ کردن شجاعت و فداکاری مفاهیمی به مخاطب منتقل کند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مجموعه ۳ جلدی کتاب «ماجراهای لولو و خرگوش کوچولو» با داستان‌های «لولو گرگ کوچولو»، «لولو در مدرسه گرگ‌ها»، لولو از گرگ قوی‌تره» و «لولو و خرگوش» برای کودکان بزرگ‌تر از ۶ سال نوشته و منتشر شده است.

«لو» (Loup) در زبان فرانسه به معنای «گرگ» است. گاهی «لولو» به معنی «گرگ کوچولو» در محاوره های روزمره، برای بیان احساسات نسبت به کودکان به کار برده می‌شود. از طرف دیگر در فرهنگ ایرانیان نیز «لولو خورخوره» یا «لولو» موجودی خیالی است ساخته و پرداخته پندار بزرگسالان برای ترساندن کودکان بازیگوش!

اغلب داستان‌ها و کتاب‌های کودکان، پیامی غیرمستقیم را به آنها القا می‌کنند؛ مجموعه داستان‌های «لولو» نیز بر آن است تا درباره اهمیت دوستی و ایجاد رابطه حتی با دشمن به ظاهر قسم خورده و درک احساسات خود و دیگران در کنار پررنگ کردن شجاعت و فداکاری مفاهیمی به مخاطب منتقل کند.

این کتاب با عنوان loulou در سال ۱۹۹۰ در فرانسه، در سه جلد که هر کدام ۳۲ صفحه دارند، توسط انتشارات EDL منتشر شد.

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی «لولو»
جلد اصلی کتاب

درباره نویسنده

گِرگوار سُل تارُف در سال ۱۹۵۳ میلادی (۱۳۳۲) در مصر متولد شد. پدرش لبنانی و مادرش اهل روسیه بود. سه ساله بود که با خانواده‌اش به فرانسه مهاجرت کرد. او تحصیلاتش را در رشته پزشکی ادامه داد و ۷ سال به کار طبابت مشغول شد. اما از این کار دست کشید و همکاری خود را به عنوان طراح و نویسنده با یکی از بزرگترین ناشران کتاب کودکان و نوجوانان در فرانسه آغاز کرد. او تالیفات متعددی در این زمینه دارد. در سال ۱۹۸۹ با انتشار کتاب‌های «لولو» (Lou Lou) به شهرت رسید. مجموعه‌ای که با تصاویر زنده و رنگ‌آمیزی‌های خاص خود، داستان دوستی گرگ و خرگوشی را بیان می‌کند. از ماجراهای این گرگ و خرگوش کوچولو فیلمی هم تهیه شد که جایزه‌ای به آن تعلق گرفت. این کتاب‌ها تاکنون بیشتر از یک میلیون تیراژ داشته و به چندین زبان ترجمه شده است.

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی «لولو»
گِرگوار سُل تارُف نویسنده

قسمتی از متن کتاب

آنها به کمک هم عموگرگه را به بالای کوه بردند،

چون او دیگر مثل آنها زنده نبود.

وقت برگشتن بچه‌گرگ پرسید:«تو یک خرگوشی؟!»

حیوان کوچولو گفت:«بله... خرگوشی هستم که اسمم تام است! من می‌دانم... تو هم یک گرگی! اما اسمت چیست؟!»

بچه‌گرگ فکر کرد چرا تا حالا اسم نداشته، شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت:«نمی‌دانم!»

تام خندید و گفت:

«پس از این به بعد من لولو صدایت می‌کنم! موافقی؟»

بعد پرید و با ورجه‌وورجه دور شد و از همان دور داد زد:

«راست است که گرگ‌ها خرگوش می‌خورند؟!»

لولو دنبالش دوید. گفت:«شاید اما من تا حالا هیچ وقت خرگوش نخورده‌ام!»

تام ایستاد و با مهربانی گفت:

«به‌هر حال من از تو نمی‌ترسم! بیا دوست باشیم!» (جلد نخست، صفحه ۱۲ و ۱۳)

مجموعه ۳ جلدی کتاب «ماجراهای لولو و خرگوش کوچولو» نوشته گِرگوار سُل تارُف و ترجمه زهره طباطبایی در قطع وزیری، با جلد شومیز، کاغذ تحریر، در ۳۲(در مجموع ۹۶ صفحه)، با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، در سال ۱۴۰۳ توسط انتشارات قاصدک زیر مجموعه نشر ذکر با کاغذ حمایتی منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha