ارائه ۹ تسهیلات ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشجویان ممتاز 

تهران- ایرنا- رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیراز ارائه ۹ خدمت ویژه به دانشجویان ممتاز خبر داد و گفت: امکان تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد و دکتری، جذب دانشجویان ممتاز به شیوه استادمحور، امکان تحصیل در دو رشته، اخذ ۲۰ واحد اضافی از رشته دیگر، تغییر رشته و ارائه برخی خدمات مالی و رفاهی از جمله این تسهیلات است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایمان شریفی در توضیح بیشتر این خدمات افزود: ارائه خدمات رفاهی متمایز برای دانشجویان ممتاز و المپیادی شامل سالن ورزشی، امکانات تغذیه، خوابگاه، اینترنت، بن، وام، پرداخت ۱۴ و نیم میلیون تومان بورس تحصیلی در سال (تا ۵۷ میلیون تومان در دوره تحصیلی) به رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور و مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی، پرداخت ۱۰ میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی، پرداخت ۱۰ میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی ورودی کارشناسی ارشد از دیگر تسهیلات به رتبه های برتر و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی در خصوص رشته های مقصد که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به آن تغییر رشته داده شده، تصریح کرد: در رشته علوم کامپیوتر ۳۸ نفر، مهندسی کامپیوتر ۹ نفر، مهندسی مکانیک ۹، مهندسی پزشکی ۴ و در نهایت در رشته مهندسی برق نیز ۲ نفر طی این دو سال تغییر رشته داده اند. دانشگاه صنعتی امیرکبیـر در راستای فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، تاکنـون ۱۹ قطب علمی راه انـدازی کـرده اسـت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص کتابخانه و مراکـز اسناد و مدارک علمی دانشـگاه صنعتـی امیرکبیـر اظهار داشت: این کتابخانه، یکـی از غنی تریـن کتابخانه های دانشـگاهی در حـوزه علـوم پایـه و فنی مهندسی در سـطح منطقـه بـه شمار می آید و شـامل کتابخانه مرکـزی و ۱۶ کتابخانـه اقمـاری در تهـران و بندرعبـاس اسـت کـه نیازهای مطالعاتـی مراجعان را در قالـب کتـاب، نشـریه، مقالـه، لوح فشرده و بانک‌های مطالعاتی تامین می‌کند.

ارائه ۹ تسهیلات ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشجویان ممتاز 

شریفی در خصوص امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: استخر، زمین چمن و سالن چندمنظوره و مجتمع ورزشی؛ شامل سالن کاراته، سالن تنیس روز میز و سالن بدنسازی خواهران، سالن بدنسازی برادران، سالن شمشیربازی و سالن تنیس روی میز از جمله این امکانات است. سالن چندمنظوره یکی از پر مخاطب ترین سالن‌های موجود دانشگاه و مجهز به رختکن، سرویس بهداشتی است و از این سالن جهت آموزش و تمرین و مسابقات ورزشی (فوتسال، والیبال ، بسکتبال ، بدمینتون هندبال ) و غیره استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ابتدا با عنوان «هنرسرای عالی فنی» با همکاری آلمانی‌ها در سال ۱۳۰۷ تشکیل و در سال ۱۳۳۶ از ادغام «هنرسرای عالی» و«انستیتو مهندسـی راه و سـاختمان» با همکاری یونسکو دانشگاه پلی تکنیک تهران تاسیس شد. اولین دوره دانشجویان سـال ۱۳۳۶ از طریـق آزمـون داخلی پذیرفتـه شدند و از سـال ۱۳۳۷ فعالیت آموزشی پلـی تکنیـک تهـران، بـه طـور رسـمی بـا پنـج رشـته مهندسـی بـرق و الکترونیـک، مهندسی مکانیـک، مهندسی نسـاجی، مهندسی شـیمی و مهندسی راه و سـاختمان آغـاز شـد.

این دانشگاه امروز ۱۸ دانشکده، ۶ هزار دانشجوی کارشناسی و به طور کلی ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، ۱۴ پژوهشکده، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، ۶۴۷ عضو هیات علمی، ۷۰ استاد پژوهشگر همکار مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند، ۳۵۱ آزمایشگاه تخصصی و ۳۱ کارگاه، چهار پردیس خارج از مرکز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد که واحد آموزشی بندر ماهشهر، واحد آموزشی دریاساحلی (بندرعباس)، واحد دانشگاهی گرمسار، پردیس بین الملل و پردیس بین الملل کیش وابسته به دانشگاه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha