۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85579689
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده یزد از ساخت ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن آب در استان خبر داد+ فیلم

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره به منظور تامین آب پایدار در استان در حال ساخت است.

به گزارش سه‌شنبه روابط عمومی آبفا یزد، محمد صالح جوکار، در بازدید از مخزن فدک که با همراهی مدیرعامل شرکت آبفای استان و جمعی از مدیران این شرکت صورت گرفت، گفت: با احداث این مخزن علاوه بر تامین آب پایدار، مردم استان از بهبود فشار و آب با کیفیت برخوردار می شوند.

وی مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی فدک را یکی از مهمترین مخازن شهر یزد عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این مخزن ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت مناطق مهر آوران، شهرک طوبی، شهرک اندیشه و همچنین روستاهای بخش مرکزی یزد از بهبود فشار آب بهره مند می شوند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ساخت این مخزن ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه گردیده که از محل اعتبارات داخلی تامین شده است.

گزارش دیگری حاکیست امام جمعه میبد در دیدار مدیر عامل آبفای استان گفت: با توجه محدودیت منابع آبی، فرهنگ سازی شیوه مصرف آب، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف این نعمت بزرگ الهی ضروری است.

آیت الله اعرافی با اشاره به محدودیت منابع آبی و مشکلات تأمین آب شرب همزمان با فصل گرم سال، بر ترویج مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب با همکاری مردم محقق می شود و فرهنگ سازی عمومی بین شهروندان از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط، لازمه تحقق این مهم است.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیران و پرسنل شرکت آبفا در جهت تامین آب پایدار، افزود: در راستای فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و استفاده سالم و پایدار از آن، خانواده ها نقش مهمی را در کنار دستگاه های اجرایی و ذیربط دارند که با تکیه بر نهاد اجتماعی مذکور، می توان بهینه سازی مصرف آب را بعنوان فرهنگی ماندگار در بین دانش آموزان و کودکان نهادینه ساخت.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد نیز در این دیدار به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آبرسانی شهر میبد اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از ۸۰ هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این مجتمع ۱۶۰ لیتر بر ثانیه حجم آب شهر میبد افزایش می‌یابد و مشکل کمبود آب این شهر بر طرف می شود، افزود: این افزایش حجم آب سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستاهای بخش مرکزی میبد می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد تصریح کرد: این پروژه شامل ۲۰ کیلومتر خطوط انتقال جمع آوری آب، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

علمدار اظهار داشت: ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه خط انتقال آب به شهر میبد است که اعتبار آن از طرح تنش آبی تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha