۱۵ درصد مسافران بیش از یک هفته در خراسان رضوی می‌مانند

مشهد-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات پلاک های رویت شده در دوربین های پلاک‌خوان در مرداد ماه ۱۴۰۳ فقط ۱۵ درصد از خودروهای ورودی بیش از یک هفته در این استان اقامت داشته اند.

یوسف بنی اسدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۲۴ درصد از مجموع ماندگاری خودروهای مسافران در خراسان رضوی بین یک تا سه روز و ۳۰ درصد بین سه تا هفت روز بوده است.

وی گفت: همچنین بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در مرداد ماه نیز به ترتیب، تهران با سهم ۱۳ درصد، سمنان با سهم ۱۱ درصد، خراسان شمالی و مازندران با سهم هشت درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۱ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در مرداد ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

بنی اسدی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات پلاک های رویت شده در دوربین های پلاک‌خوان، ۳۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۰۵ پلاک بومی، غیربومی و یا تکراری در خراسان رضوی رویت شده که از این تعداد یک هزار و ۹۸۶ مورد تخلف داشته است.

وی افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در مرداد ماه سال جاری، ۱۰ هزار و ۶۸۵ تخلف اضافه تناژ قطعی در خراسان رضوی مشاهده شده است.

بنی اسدی تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ راهداری استان را ۲۵ هزار و ۶۴۹ تماس بیان کرد و افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۴۷ تماس پیگیری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل کرده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند، علاوه بر این کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را بصورت برخط مشاهده کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: این مرکز در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هموطنان در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانونهای مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور بوده و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده خودروی شخصی یا ناوگان اتوبوسی به این استان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha