بیش از ۳۴ هزار زائر شبانه‌روز گذشته از مرز خسروی وارد کشور شدند

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۳۴ هزار و ۵۴۱ زائر اربعین در ۲۴ ساعت گذشته (پنجم شهریورماه )از پایانه مرزی خسروی وارد کشورمان شدند.  

سید شهرام کهریزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از اول ماه صفر تا روز گذشته (پنجم شهریورماه) ۸۶۳ هزار و ۱۱۷ زائر از این پایانه مرزی برای عزیمت به کربلای معلی و عتبات عالیات تردد کردند.

وی اظهار کرد: از مجموع ترددهای انجام شده از مرز رسمی خسروی از اول تا پایان روز بیست و یکم ماه صفر ۳۶ هزار و ۳۷۱ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته (پنجم شهریورماه) است.

وی اظهار کرد: روز گذشته پنجم شهریورماه همچنین ۵۴۳ زائر ایرانی و ۲۸۳مسافر خارجی این پایانه مزری را برای خروج کشور انتخاب و در همین مدت شاهد ورود یک هزار و چهار مسافر خارجی به کشورمان بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اضافه کرد: خروج از کشور به سمت عتبات عالیات به میزان قابل توجهی کاهش یافته و همچنان با موج بازگشت زوار مواجهیم و طی روزهای آینده به تدریج کاهش خواهد یافت.

کهریزی با بیان اینکه با وجود پیک بازگشت زوار از طریق پایانه خسروی با مشکلی برای ورود زوار از مرز و معطلی آنها مواجه نیستیم، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل نیز به میزان کافی برای موج بازگشت زوار در نظر گرفته شده است.

کهریزی تاکید کرد: تا زمانی که آخرین زوار از مرز خسروی به کشور برگردند، راهداری همچنان در آماده‌باش خواهد بود.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به مرقد امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha