۲۳۸ طرح منابع طبیعی در کشور بهره‌برداری شد

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۲۳۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، «حسن وحید» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور در روستای هزاوه اراک، افزود: ۶ طرح از این تعداد طرح، مربوط به استان مرکزی با ۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه، گرد و غبار یکی از مشکلات جدی کشور است، ادامه داد: ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران در کشور شناسایی شده که در برنامه هفتم توسعه باید 20 درصد کاهش پیدا کند.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: پرداختن به موضوعات مهم در منابع طبیعی از جمله آبخیزداری از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه است.

وحید افزود: در برنامه هفتم توسعه مدیریت ۲۰ میلیون هکتار منابع طبیعی برای اولین بار به آن پرداخته شده است.

وی بیان کرد: حفظ، توسعه و احیای جنگلها از دیگر اولویت‌ها در برنامه هفتم توسعه است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در صورتی که آب و خاک، حفاظت نشود و همچنین امنیت زیستی تقویت نشود، امنیت غذایی دچار مشکل خواهد شد.

استاندار مرکزی هم گفت: ۷۶۶ طرح در بخش‌های مختلف سلامت، راه و شهرسازی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف استان مرکزی در حال بهره‌برداری است.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها در بخش‌های خصوصی، دولتی و تعاونی هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha