۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبر: 85579736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلیپین: چین بزرگترین مانع صلح در جنوب شرق آسیا است
جیلبرتو تئودورو، وزیر دفاع فیلیپین گفت که مانیل در مورد حفاظت از حاکمیت خود جدی

تهران– ایرنا– در ادامه تنش‌های اخیر میان پکن و مانیل، وزارت دفاع فیلیپین، چین را بزرگترین مانع صلح در منطقه جنوب شرق آسیا خواند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مقام ارشد وزارت دفاع فیلیپین امروز گفت که چین بزرگترین مانع صلح در منطقه جنوب شرق آسیا است، این درحالی است که تنش میان مانیل و پکن بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین شدت یافته است.

خبرگزاری فرانسه افزود: اظهارات جیلبرتو تئودور (Gilberto Teodoro) وزیر دفاع فلیپین بدنبال مجموعه درگیری‌ها که بین کشتی‌های فیلیپینی و چینی طی روزهای اخیر در آب‌های دریای جنوبی چین مطرح شد؛ چین ادعای مالکیت بر بیشتر آب‌های این منطقه را دارد.

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر، گزارش داد: وزیر دفاع فیلیپین در یک کنفرانس خبری گفت که مانیل در زمینه محافظت از قلمرو خود جدی است، وی از کشورهای متحد و شرکای فیلیپین خواست تا اقدامات غیرقانونی چین در آب‌های این منطقه را مورد انتقاد قرار دهند.

رویترز افزود: کشورهای برونئی، مالزی، تایوان، فیلیپین و ویتنام بر بخش هایی از دریای جنوبی چین ادعای حاکمیت دارند، منطقه ای که محل تردد سالانه سه تریلیون دلاری آبراه دریانوردی تجاری در جهان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، شورای ملی دریایی فیلیپین روز گذشته (دوشنبه) بدنبال درگیری جدید بین کشتی‌های فیلیپینی و چینی در منطقه منطقه «سوبینا شول»، اقدام طرف چینی در این درگیری را «تهاجمی ، غیرحرفه‌ای و نامشروع» خواند.

فیلیپین: چین بزرگترین مانع صلح در جنوب شرق آسیا است

شورای ملی دریایی فیلیپین افزود: روز گذشته (یکشنبه) نیز قایق های چینی راه را بر روی یک فروند کشتی دولتی شیلات که در ماموریت تدارکاتی برای ماهیگیران فیلیپینی در «سابینا شول» (Sabina shoal) بود، مسدود کردند و به روی آن آب با فشار قوی پاشیدند.

روزنامه صبح جنوب چین نیز امروز با نگاهی به تنش‌های اخیر میان چین و فیلیپین نوشت: در پنج روز اخیر سه تقابل دریایی میان این دو کشور رخ داده که همین امر بیم بروز درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه را سبب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha