درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در ششم شهریور به آغاز مزایده بیش از ۱۰۰ هزار لوازم خانگی خارجی،درخشش دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۸ مدال در مسابقات جهانی آمریکا،پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران،آغاز رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه،شناسایی ۷۰۰ هزار شرکت صوری،نواختن زنگ نماز با حضور ائمه جمعه،مشاوره آنلاین پزشکی برای نخستین بار در اربعین و اطفای هوایی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان با بالگرد پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

عنوان «معافیت از رزم» در کارت پایان خدمت درج می‌شود

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از درج عنوان «معاف از رزم» در کارت پایان خدمت خبر داد و گفت: برای استفاده معافیت رزمی باید سرباز تایید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی را اخذ کند.

سردار رحمان علیدوست اظهار کرد: طبق بند۲ماده ۳۹ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که به علت ابتلاء به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده، قادر به انجام خدمت در امور رزمی نیستند، با تایید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی و یا شورای پزشکی یگان خدمتی به عنوان مشمول معاف از رزم شناخته و متناسب با وضعیت جسمانی بکارگیری می شوند.

وی گفت: سربازان معاف از رزم در یگان های نیروهای مسلح براساس بیماری دسته بندی و متناسب با آن بکارگیری می شوند و این سربازان بواسطه محدودیت در بکارگیری و محدودیت در فعالیت ها و وظایف تعریف شده از حقوق و مزایای کمتری نسبت به سربازان سالم برخوردار می‌باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای کلاهبرداری فروش تجهیزات پزشکی

 رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا، گفت: با تلاش کارآگاهان سرکرده باند حرفه‌ای و کلاهبرداری که از طریق تبلیغات گسترده و بستن قراردادهای کلان با مراکز پزشکی و درمانی، مبالغ هنگفتی را اخاذی و سپس متواری شده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح این خبر گفت: در پی شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همزمان با کمبودهای موجود در زمینه تامین اقلام بهداشتی و نیازمندی های عمومی به خصوص از جانب مراکز درمانی، موجب شد، عده ای از افراد سودجو از طریق انجام تبلیغات واهی گسترده در فضای مجازی خود را در قالب فروشنده عمده این تجهیزات معرفی کنند.

وی افزود: این افراد شیاد پس از اعتمادسازی اقدام به عقد قراردادهای بعضاً میلیاردی به خصوص با مراکز بیمارستانی، مطب های پزشکی، کلینیک های جراحی - زیبایی و ... می کردند که به واسطه این قراردادها، پس از دریافت مبالغ هنگفتی (به ارزش ۴۰ میلیارد تومان) تحت عنوان بیعانه، اقدام به کلاهبرداری و سپس متواری شده بودند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مشمولان سربازی، ۱۷ شهریور در محل اعلام شده، حضور یابند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان خدمت وظیفه سربازی در تاریخ ۱۷ شهریور ماه در محل تعیین شده برگه معرفی اعزام حاضر باشند.

حسین زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا گفت: با توجه به همزمانی ایام اربعین و کنگره بزرگ راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین، تاریخ اعزام مشمولان خدمت سربازی شهریورماه که به طور معمول در ابتدای هر ماه انجام می‌شود، به تعویق افتاد.

وی اعلام کرد: بنابراین زمان اعزام مشمولان وظیفه به تاریخ ۱۷ شهریور ماه موکول شده است و باید سربازان در محل تعیین شده در برگه اعزام حاضر باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

مشاوره آنلاین پزشکی برای نخستین بار در اربعین ۱۴۰۳

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از امکان استفاده زائران ایرانی اربعین از مشاوره پزشکی آنلاین در کشور عراق برای اولین بار به صورت آزمایشی و در تعداد محدود خبر داد.

وحید سلیمی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در بهره‌گیری از فناوری برای تسهیل دسترسی زائران به خدمات سلامت گفت: امسال اسنپ‌دکتر به صورت داوطلبانه با همکاری جمعیت هلال احمر در مراسم اربعین زائران را همراهی کرد تا در مسیر پیاده‌روی اربعین چه در ایران و چه در خاک عراق در هر ساعتی از شبانه روز که به کمک و مشورت با پزشکان متخصص نیاز داشتند، از پزشکان اسنپ‌دکتر مشاوره آنلاین دریافت کنند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت ۱۴ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو در این نرم افزار را از جمله مزیت‌های استفاده از فناوری در مدیریت سلامت شهروندان در تجمعات انبوه انسانی برشمرد و افزود: ما امسال استفاده از این ظرفیت را در رویداد کنترل شده‌ای مثل راهپیمایی عظیم اربعین آزمایش کردیم و امیدواریم بتوانیم هر ساله از این ظرفیت بهره‌مند شویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

اطفای هوایی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان با بالگرد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مراتع و جنگلهای روستای باشماق شهرستان مریوان که در نقطه صفر مرزی دچار حریق شده، توسط نیروهای عملیاتی و مردمی و بالگرد در حال اطفا است.

حسین ظفری درباره آتش سوزی اخیر در مریوان استان کردستان اظهار داشت: یک فروند بالگرد نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات اطفای هوایی حریق مشارکت فعال دارد و در حال انجام ماموریت است.

وی افزود: مدیر بحران استان کردستان در منطقه حاضر است و مدیریت عملیات را بر عهده دارد. پیش بینی می شود که طی ساعات آینده آتش، مهار شود.

ظفری افزود با وجود اینکه آتش سوزی در نقطه صفر مرزی است اما هیچگونه خللی در روند تردد زائران به وجود نیامده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

شناسایی ۷۰۰ هزار شرکت صوری/اتصال ۱۸۵ هزار مشاور املاک به دفاتر اسناد رسمی

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های صوری گفت: اکنون حدود ۷۰۰ هزار شرکت شناسایی و شناسه حقوقی آنها غیرفعال و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

صفدر کشاورز در چهارمین نشست خبری سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اخیرا دستورالعمل اجرایی «شناسایی و پیشگیری از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری» را ابلاغ کرد؛ براساس مستندات موجود چه تعداد شرکت صوری ثبت شده در ایران داریم و سازمان ثبت اسناد برای جلوگیری از ثبت این قبیل شرکت‌ها چه اقدامی انجام می دهد؟، افزود: معضل شرکت‌های صوری از سال‌های گذشته وجود داشته است و ابتدا باید سازوکاری برای جلوگیری از ثبت این نوع شرکت‌ها ایجاد شود همچنین باید سازوکاری برای شناسایی آنها وجود داشته باشد که در این راستا شیوه‌نامه‌ای برای تعیین ضوابط به‌منظور عدم ثبت و شناسایی شرکت‌های صوری با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، پلیس فتا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال تهیه است و به محض نهایی شدن چارچوب ثبت شرکت‌ها تعیین خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

دانش‌آموزانی ایرانی با کسب ۸ مدال در مسابقات جهانی آمریکا درخشیدند

سرپرست تیم‌های علمی دانش آموزان ایرانی اعلام کرد: دانش آموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا موفق به کسب هشت مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شدند.

مهدی رشیدی جهان با اشاره به حضور۱۷ دانش آموز مخترع ایرانی در قالب هشت تیم به صورت غیرحضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ اظهار داشت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا ۳۱ مرداد تا سوم شهریور به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

وی گفت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان های بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت های گوگل و مایکروسافت به مدت چهار روز برگزار شد که با موفقیت و کسب هشت مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳نقره و ۳برنز دانش آموزان ایرانی همراه بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

خبر خوش وزیر بهداشت به پرستاران؛ پرداخت بخش اول مطالبات

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش اول مطالبات به حق پرستاران به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است و روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید در اسرع وقت این مطالبات را پرداخت کنند.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در حاشیه آیین تکریم و معارفه وزیر بهداشت که با حضور رییس جمهور دولت چهاردهم در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: محور توسعه یک کشور، انسان سالم است و باید سلامت جامعه را تامین کنیم.

وی در ادامه با یک خبر خوش به جامعه پرستاری، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته در چند روز اخیر خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم و دیروز (دوشنبه) ۵شهریور و با حضور رئیس جمهور در سازمان برنامه بودجه جلسه ای برگزار شد و بخش اول جبران مطالبات جامعه پرستاری دیروز و امروز ( ۵ و ۶ ) شهریور به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده و روسای دانشگاه های علوم پزشکی بایداین مطالبات را در اسرع وقت به پرستاران پرداخت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

امروز در حوزه پزشکی در مرزهای علمی دنیا قرار داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز در حوزه پزشکی در مرزهای علمی دنیا قرار داریم، گفت: هدف ما در کنار مردم و برای مردم بودن برای کاهش رنج بیماری و آلام آنهاست تا بیماران به جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین تکریم و معارفه وزیر بهداشت که با حضور رئیس جمهور در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، پیشرفت های پزشکی و حوزه سلامت را حاصل تلاش های گسترده وزرای بهداشت پیشین، کارکرد نظام شبکه و خدمتگزاری نیروهای بهداشتی و درمانی در سراسر کشور دانست و افزود: دوره ای عضو کمیسیون اعزام بیماران به خارج بودیم و ارز زیادی برای درمان بیماران از کشور خارج می شد اما امروز پیشرفته ترین درمان ها در مرز دانش دنیا در کشورمان ارائه می شود که باعث افتخار است.

وی با ذکر حدیثی از اباعبدالله الحسین(ع) که فرمودند «بی شک نیازهای مردم به شما از نعمت های الهی است. قطعاً نیازهای مردم به شما نعمتی از طرف خداست، پس از نعمت ها ملول نشوید و آنها را برآورده سازید.» تاکید کرد: این حدیث باید سرلوحه همه مدیران و خدمتگزاران به ویژه در حوزه سلامت باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

آموزش‌ وپرورش شکایات خود را از رسانه‌ها پس گرفت

وزیر آموزش و پرورش دستور داد تا پیگردهای قانونی و شکایت‌های این وزارتخانه نسبت به رسانه‌ها متوقف و اعلام رضایت شود.

علیرضا کاظمی در نامه‌ای به معاون امور حقوقی و مجلس این وزارتخانه دستور داد تا اعلام رضایت و گذشت وزارت آموزش و پرورش از شکایت ها یا پیگیردهای قانونی نسبت به رسانه ها انجام گیرد.

در متن این نامه آمده است: در راستای سیاست‌های ارزشمند دولت وفاق ملی مبنی بر ضرورت تعامل سازنده و موثر با رسانه ها و بهره گیری از ظرفیت تبیینی و نظارتی اصحاب رسانه، چنانچه در حوزه وزارت آموزش و پرورش شکایت یا پیگرد قانونی نسبت به رسانه ها و خبرگزاری‌های داخلی وجود دارد، اعم از آنکه در مرحله رسیدگی قرار داشته یا منجر به صدور رای شده باشد؛ با استفاده از ظرفیت های قانونی مستند، اعلام رضایت و گذشت شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

سامانه نماد اول مهر آماده بهره‌برداری باشد/ نواختن زنگ نماز با حضور ائمه جمعه

وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه نماد باید روز اول مهر آماده بهره برداری شود و زنگ نماز نیز در تمام مناطق کشور با حضور ائمه جمعه در نماز ظهر روز بازگشایی زده شود و طراحی این زنگ برعهده معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.

علیرضا کاظمی در جلسه پروژه مهر که به‌ صورت ویدئو کنفرانسی با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد که جلسات بررسی و پیگیری پیشرفت کار در پروژه مهر بطور منظم برگزار شود تا استانی که در مسیر فعالیت‌ها و پیشرفت تغییری نداشته، مشخص شود و مدیرکل آن توضیح دهد که چرا اتفاقی نیفتاده و پیشرفتی در پروژه نداشتند.

وی با بیان اینکه در پروژه مهر فعالیت‌های سختی داریم، گفت: با تلاش همکاران آموزش و پرورش در هفته های آینده از این مرحله با سربلندی و سرافرازی عبور خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه‌ با استانداران سراسر کشور، خاطرنشان کرد: انتخاب آقای مومنی به عنوان وزیر کشور برای ما فرصت به شمار می‌رود به دلیل اینکه شخصیتی فرهنگی است یعنی نگاه فرهنگی دارد و هرجا هم خدمت کرده با رویکرد فرهنگی کار را پیش برده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

بختیاری در کمیته امداد ابقا شد

با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست سیدمرتضی بختیاری بر کمیته امداد امام خمینی (ره) برای یک دوره دیگر تمدید و وی در این مسئولیت ابقا شد.

کمیته امداد با انتشار نامه آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، از موافقت رهبر معظم انقلاب با تمدید دوره ریاست سیدمرتضی بختیاری بر این نهاد انقلابی خبر داد.

بختیاری از ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۸ و با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس کمیته امداد امام (ره) منصوب شده بود و اکنون با پایان دوره تصدی پنج ساله مدیریت این نهاد، با موافقت مقام معظم رهبری در این مسئولیت ابقا شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

آغاز رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: جلسات رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه سپاهان در شعبه اول مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی آغاز شده است.

علی القاصی مهر اظهار داشت: پیرو گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و دستور ریاست قوه قضاییه درباره بررسی و رسیدگی به مسائل مطرح شده در گزارش مربوط به فولاد مبارکه سپاهان، شعبه ویژه برای برررسی همه جانبه موضوعات مطرح شده و آسیب شناسی آن تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به این پرونده تحقیقات گسترده و استعلامات مختلفی صورت گرفته است، افزود: شعب ویژه تعیین شده برای بررسی دقیق این پرونده همچنین مسائل آسیب‌شناسی موضوعات طرح شده در ۲ سال گذشته استعلامات لازم در روند رسیدگی را از مراجع مختلف انجام داد و برای تکمیل گزارش‌ها و اطلاعات ارائه شده از نهادهای نظارتی کشور از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ در این زمینه دعوت شد..ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است

در حالی که بازنشستگان از تاخیر در اجرای احکام متناسب سازی حقوق خود می گویند، معاون صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که ابلاغ نشدن جداول مربوطه از سوی سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی علت اصلی آن است.

به گزارش ایرنا، موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه و به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان آمده است و به دنبال آن در قانون بودجه امسال که سال نخست اجرای این برنامه به شمار می رود نیز این حکم مورد تایید قرار گرفت تا از محل یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده منابع آن تامین شود.

با این وجود آنکه در اواخر دولت سیزدهم و به دستور سرپرست ریاست جمهوری به صورت علی الحساب ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری پرداخت شده است، اما با گذشت پنج ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز احکام متناسب سازی این قشر صادر نشده است.

در این ارتباط، معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری روز سه شنبه اعلام کرد: در صورت ابلاغ جداول مربوطه و محاسبه مبلغ متناسب سازی، احکام اصلاحی حقوق بازنشستگان این صندوق در اسرع وقت انجام می شود..ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

مزایده بیش از ۱۰۰ هزار لوازم خانگی خارجی از فردا آغاز می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران از برگزاری مزایده فروش بیش از ۱۰۰ هزار وسیله خانگی خارجی خبر داد و گفت: در سایه تعامل با دولت پس از طی مراحل قانونی و با مجوز قضایی، روند تعیین تکلیف لوازم خانگی خارجی وارداتی موسوم پرونده بوش با برگزاری نخستین مرحله از مزایده فروش این اموال، انجام می‌شود.

علی صالحی اظهار داشت: با توجه به تأکیدهای ریاست قوه قضاییه در زمینه لزوم نظارت مستمر مسئولان قضایی بر وضعیت انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در نتیجه تدابیر اتخاذ شده در دادسرای تهران و دادگستری استان هرمزگان، مزایده شماره ۲۸۲ فروش کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی بندرعباس از فردا هفتم شهریور تا بیستم شهریور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر کالاهای ارائه شده در این مزایده، با مجوز قضایی، ۲۰ هزار و ۴۰۸ دستگاه لوازم خانگی خارجی به ارزش پایه هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال نیز در معرض فروش قرار خواهند گرفت و تعیین تکلیف می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

پزشکیان به خفایا و زوایای حوزه بهداشت و درمان کشور آگاه است

سخنگوی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: دیگر نیازی نیست جامعه پزشکی انتظاراتش را به رئیس جمهور انتقال دهد چون فردی سرکار آمده که خودش سابقه وزارت بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی را دارد؛ چند دوره نماینده مجلس بوده و به خفایا و زوایای مختلف این حوزه آگاه است.

رضا لاری پور سخنگو و معاون فنی سازمان نظام پزشکی در بخش دوم گفت و گو با ایرنا ضمن دفاع از افزایش تعرفه‌های پزشکی، پرداخت این تعرفه‌ها را وظیفه بیمه‌های درمانی می‌داند نه مردم؛ وی معتقد است اگر تعرفه‌ها افزایش یابد هم جلوی مهاجرت پزشکان و کادر درمان به خارج از کشور گرفته می‌شود، هم مدت ویزیت بیماران افزایش می‌یابد و هم داستان خودکشی کادر درمان تا حد زیادی کمتر می‌شود.

بخش نخست این مصاحبه به موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی اختصاص داشت که رضا لاری پور معتقد بود در شرایطی که هزینه عمل جراحی در کشورهای همسایه ۲۰ برابر ایران است، سرکوب نرخ تعرفه‌ها و پایین نگه داشتن عمدی دستمزد پزشکان تبعات جبران ناپذیری بر نظام سلامت دارد که در کنار افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌ها، هم کشورمان را از قله خوداتکایی خارج می کند و هم سبب تشدید مهاجرت پزشکان می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا/پرداخت بخش اول مطالبات پرستاران

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha