۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85579745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۱۸ طرح گازرسانی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات اجرایی ۱۸ طرح گازرسانی با اعتبار ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال امروز (سه شنبه) همزمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور مسوولان استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در این آیین گفت: چهار طرح تقویت شبکه گازرسانی، هفت طرح گازرسانی نهضت ملی مسکن، سه طرح گاز رسانی توسعه و شهرک های روستایی، سه طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و یک طرح مدیریت انرژی عمده این طرح ها است.

سید محمود هاشمی اظهار کرد: طرح تقویت شبکه گازرسانی یکهزار و ۸۸ میلیارد ریال اعتبار و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای گازرسانی به طرح جهش تولید اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های گازرسانی توسعه و شهرک های روستایی، ۶۰ میلیارد ریال برای طرح های گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و ۶۰ میلیارد ریال برای مدیریت انرژی هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه ۷۳ طرح گازرسانی با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید افزود: ۲۰ طرح بازسازی و مقاوم سازی ایستگاه ها و تاسیسات گازرسانی، ۲ طرح تقویت شبکه گازرسانی، پنج طرح گازرسانی طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰ طرح گازرسانی به سمت توسعه و شهرک های روستایی و ۲۶ طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شد.

هاشمی گفت: اکنون ۲۵ شهر، ۸۶۲ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۱۰۵ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون تمام روستاهای دارای کد روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha