۳۴ طرح ایمنی در راه‌های خراسان رضوی افتتاح شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طرح ایمن‌سازی ۱۸ قطعه پرحادثه جاده‌ای و ۱۶ طرح مرتبط با ایمنی راه‌ها در این استان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

جعفر شهامت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش ایمنی راه، طرح‌های ایمن‌سازی همچون نصب حفاظ ایمنی به میزان ۵۰۵ تن، خط‌کشی مسیرهای جاده‌ای به طول ۲۵ هزار و ۳۰۲ کیلومتر، بازسازی علایم ترافیکی در سه هزار و ۷۰۱ مترمربع سطح جاده و اجرای ۴۹ هزار و ۶۹۲ متر روشنایی طولی و نقطه‌ای به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: ۱۸ قطعه پرتصادف استان نیز که ایمن شده در این ایام به بهره‌برداری رسید و عملیات رفع خطر از ۱۸ نقطه پرتصادف دیگر استان نیز با بیش از هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: برای اجرا و بهره‌برداری از ۳۴ طرح یاد شده در مجموع سه هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال هزینه شده است.

شهامت همچنین گفت: علاوه بر این ایمن‌سازی ۱۰ تقاطع در جاده‌های خراسان رضوی با ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار، اجرای نصب ۲۲ کیلومتر نیوجرسی فصلی با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای ۲۶ هزار و ۱۵۰ متر روشنایی طولی و نقطه‌ای با بیش از ۳۹۷ میلیارد ریال اعتبار در این هفته آغاز خواهد شد.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانون های مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور است و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده ها با خودروهای شخصی یا ناوگان اتوبوسی انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha