وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی‌کدکنی رفت

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دیدار دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران رفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، حسین سیمایی صراف، از ابتدای مسئولیت خود به عنوان وزیر علوم دیدار با پیشکسوتان دانشگاهی و مفاخر بزرگ ایران را آغاز و پیش از این با شماری از این استادان علم و تحقیق دیدار کرد. وی این روند را با دیدار دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد ممتاز و از مفاخر دانشگاه تهران پی گرفت.

احمدرضا خضری، استاد دانشگاه تهران و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در این دیدار حضور داشت از این دیدار به عنوان دیداری دوستانه و صمیمانه همراه با یادکرد خاطرات شیرین و شعف‌انگیز نام برد. دکتر هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر احمد جلالی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی‌کدکنی رفت

به گزارش ایرنا حسین سیمایی صراف چهارشنبه گذشته (۳۱ شهریور) با کسب ۲۲۱ رای از ۲۸۸ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم شد.

محمدرضا شفیعی کدکنی استاد ممتاز دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شاعر، پژوهشگر، نویسنده (متولد ۱۳۱۸ روستای کدکن)، در دوران کودکی به‌ جای حضور در مدرسه از محضر پدر خود، محمدتقی ادیب نیشابوری (برای فراگیری زبان و ادبیات عرب) و شیخ هاشم قزوینی (برای آموختن فقه، کلام و اصول) بهره برد. وی بعد از آن راهی دانشگاه فردوسی مشهد شد و دوره کارشناسی را در رشته زبان و ادبیات فارسی گذراند، سپس رهسپار تهران شد و درجه دکتری خود را در همان رشته دریافت کرد و از سال ۱۳۴۸ و در حالیکه ۳۰ سال داشت، به عنوان استاد این دانشکده کار خود را ادامه داد.

استاد شفیعی همچنین به دعوت دانشگاه‌های آکسفورد انگلیس، پرینستون آمریکا و ژاپن در این دانشگاه‌ها تدریس کرده و آثار مکتوب زیادی از وی منتشر شده است. کتاب هزاره دوم آهوی کوهی (مجموعه شعر)، تازیانه‌های سلوک، اقلیم روشنایی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر و تصحیح اسرارالتوحید بخش اندکی از آثار وی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha