۵۸ درصد تصادفات منجر به مرگ پایتخت در شب رخ می‌دهد
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر نقش روشنایی معابر در جلوگیری از تصادفات منجر به مرگ گفت: طی چهار ماه منتهی به تیر ماه امسال ۵۸ درصد تصادفات منجر به مرگ شهری در شب رخ داده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه افزود:در این بازه زمانی ۱۱۷ نفر در تصادفات شب هنگام جان خود را از دست داده‌اند که معادل ۵۸ درصد از کل تصادفات جرحی است.

وی ادامه داد: رتبه اول ساعات تصادفات منجر به مرگ در شهر تهران هم در این مدت بین ساعات ۱۲ تا چهار بامداد برخ داده که معادل ۳۰ درصد کل تصادفات منجر به مرگ پایتخت است.

به گفته سرهنگ موسوی پور، همچنین ۶۵ درصد از این نوع از تصادفات در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است ضمن اینکه ۴۵ درصد از علل تامه تصادفات به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز می‌گردد.

۵۸ درصد تصادفات منجر به مرگ پایتخت در شب رخ می‌دهد

وی گفت: بزرگراه آزادگان در این مدت ۱۰ درصد از تصادفات منجر به مرگ را به تنهایی به خود اختصاص داده که سهم زیادی از این درصد نیز به عابرین پیاده باز می‌گردد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث کاهش و یا حتی جلوگیری از تصادفات فوتی در شهر تهران گردد، بحث تامین روشنایی لازم و کافی در سطح معابر برای دید بهتر رانندگان عبوری است که باید مدنظر قرار گیرد.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: بدون شک اگر وضعیت روشنایی بزرگراه آزادگان بهتر شود بدون شک نقش زیادی در کاهش تصادفات منجر به مرگ در این محدوده خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha