بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ و افزایش ظرفیت مخازن ۷، ۹ و ۲۱ تهران

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ و افزایش ظرفیت مخازن ۷، ۹ و ۲۱ باهدف رفع تنش آبی شرق تهران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، محسن اردکانی با بیان اینکه خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را در سامانه تأمین آب شرق تهران داشته است، ادامه داد: این طرح باهدف رفع تنش آبی، افزایش تاب‌آوری و قابلیت اطمینان تأسیسات تأمین آب شهروندان شرق و شمال شرق تهران به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح تأمین پیوسته و پایدار آب شرب و انتقال ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه آب از مخزن ۳۱ به مخازن بالادست برای حفظ ذخایر سدهای لار و لتیان در حجم مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: این طرح با تلاش شبانه‌روزی و همت جهادی مجموعه آبفای استان تهران و با اعتباری افزون بر ۳۳۵۰ میلیارد ریال با موفقیت اجرا شده و در آستانه بهره‌برداری در هفته دولت است.

به گزارش ایرنا، امروزسخنگوی صنعت آب کشور گفت: در مناطقی از کشور ذخایر سدها نسبت به دوره بلندمدت مشابه و سال گذشته، آب کمتری در اختیار دارد و از هم‌وطنان خواستار قناعت و مدیریت مصرف هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha