میزبانی متفاوت موکب زینبیه با برپایی حسینیه کودک

تهران بزرگ - ایرنا - جانشین قرارگاه زینبیه شهرداری منطقه هشت تهران با بیان اسکان ۱۵۰۰ مادر و کودک از سوی این قرارگاه در ۱۰ روز، گفت: سعی کردیم در بخش حسینیه کودک با استفاده از ابزار دیجیتال به شکل متفاوت‌تری میزبان زائران و مهمانان ابا عبدالله‌الحسین(ع) باشیم.

میلاد علی‌نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه گزارشی از فعالیت شصت روزه جهت برپایی و میزبانی از زائران ابا اعبدالله حسین(ع) افزود: از هفتم مرداد برنامه ریزی‌ها عملیاتی شد و بعد از نشستی با هدف هماهنگی‌های مقدماتی با سرکنسولی شهر کربلا در کشور عراق و ارسال گزارش سفر به ستاد اربعین شهرداری تهران؛ یک گروه تاسیساتی برای اورهال‌کردن ۶۰ سرویس بهداشتی اعزام و همچنین با تلاش خدمت‌گزاران، مشکل منهول فاضلاب بوستان متنزه الحسین(ع) رفع شد.

معاون امور اجتماعی شهرداری منطقه هشت تهران از نصب و برپایی ۷۰ چادر توسط خادمان اعزامی منطقه در بوستان پنج‌ هزار متری متنزه الحسین(ع) برای مواکب شهرهای شهریار، رودهن و فردیس خبر داد و ادامه داد: اربعین امسال نیز همانند دوسال گذشته در موکب زینبیه میزبان و پذیرای بانوان در بخش‌های متنوع بودیم و خدمات پزشکی سنتی، مشاوره‌های سلامت و خدمات فرهنگی ارائه شد و همچنین سعی کردیم در بخش حسینیه کودک، با استفاده از ابزار دیجیتال به شکل متفاوت‌تری میزبان زائران و مهمانان ابا عبدالله‌الحسین(ع) باشیم.

اسکان روزانه ۱۵۰۰ مادر و کودک در موکب زینبیه

علی‌نیا گفت: برای سومین سال متوالی موکب زینبیه در بوستان متنزه الحسین شهر کربلا به مدت ۱۰روز، با ظرفیت پذیرش روزانه یک هزار و ۵۰۰ مادر و کودک، میزبان زائرین اربعین بود.

جانشین قرارگاه زینبیه با اعلام میزبانی از یک‌ هزار و ۵۰۰ بانو زائر اضافه کرد: امسال تجهیزات رفاهی، سرمایشی و خنک‌کننده بیشتری برای رفاه زائران پیش‌بینی شد و تعداد ۱۲ چادر به اسکان بانوان و ۶ چادر برای خدمت رسانی اختصاص یافت.

وی با اشاره به پذیرش بانوان و کودکان از روز ۲۵ مرداد تا پایان روز اربعین یادآور شد: با توجه خاصه امام حسین(ع) به مدت ۱۰ روز میزبان و خدمت‌گزار زائران سیدالشهدا(ع) در موکب ویژه بانوان شهرداری تهران واقع بوستان متنزه الحسین شهر کربلا، عمود ۱۴۰۳ بویم.

میزبانی متفاوت موکب زینبیه با برپایی حسینیه کودک

اعلام همبستگی با کودکان فلسطینی در عمود ۱۴۰۳

علی‌نیا در راستای تحقق پویش «لشکر حسین، لشکر قدس» فعالیت‌های فرهنگی حسینیه کودک در این موضوع را تشریح کرد و با تاکید بر لزوم تحقق و نهادینه کردن شعار محوری اربعین گفت: امسال با هدف همبستگی با مردم و کودکان مظلوم فلسطینی قالب‌های متنوع تصویری نمایش فیلم، سرود، ویدئوکلیپ، فتوکلیپ در قسمت دیجیتال این حسینیه برای کودکان به نمایش درآمد و بسته‌های فرهنگی شامل چفیه‌های فلسطینی و محصولات فرهنگی بعد از روایت‌گری مظلومیت مردم فلسطین با روش قصه‌گویی، به کودکان اهدا شد.

جانشین قرارگاه زینبیه همچنین از فضاسازی محیطی این حسینیه و اهتزار پرچم‌ فلسطین در بوستان متنزه‌الحسین خبر داد و افزود: در سومین سال برپایی موکب زینبیه برگزاری سفره حضرت رقیه(س) در حسینیه این موکب از برنامه‌های شاخص و مشارکتی برای کودکان بود که در کنار دیگر فعالیت‌ها انجام گرفت.

وی از خدمت رسانی و میزبانی از حدود هزار کودک طی ۱۰ روز در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و تصریح کرد: در حسینیه کودک از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر و در نوبت دوم از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب با ارائه برنامه‌های مختلف میزبان این گروه سنی کودک و نوجوان، کارگاه قصه‌گویی و داستان‌نویسی، نقاشی، اوریگامی، بازی‌های هوشی و خلاقیتی، فوتبال دستی برگزار شد.

میزبانی متفاوت موکب زینبیه با برپایی حسینیه کودک

خدمت رسانی به بانوان در مسیر جاماندگان اربعین

علی‌نیا با اشاره به دیگر فعالیت‌های منطقه ۸ در برنامه‌های آیینی محرم‌شهر و جاماندگان اربعین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای تحقق پویش «لشکرحسین، لشکر قدس» گفت: همزمان با آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران، خدمت رسانی به بانوان با ایجاد فضایی برای استراحت کودکان و خانواده های دارای نوزاد در موکب مادر و کودک توسط شهرداری منطقه ۸ و حوزه مقاومت ۱۹۸ انسیه، در خیابان فداییان اسلام برپا شد و در این برنامه نیز با اجرای مسابقات نقاشی، قصه خوانی، ساخت کاردستی، توزیع سربند و پرچم و اهدای چفیه میزبان دلدادگان و راهپیمایان مسیر بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha