۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85579899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با فضانوردان اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی آشنا شوید

تهران- ایرنا- ماموریت فضایی «پولاریس داون» شرکت اسپیس‌ایکس امروز انجام خواهد شد و با اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی سابقه جدیدی بر جا می‌گذارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از فایننشال اکسپرس، این اقدام (پیاده‌روی فضایی) تا پیش از این فقط توسط فضانوردانی از سازمان‌های فضایی دولتی انجام شده است. در جریان این ماموریت که از ساعت ۳ و ۳۸ دقیقه بامداد روز 27 اوت (11 صبح ششم شهریور) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا شروع می‌شود، دو تن از چهار فضانورد عضو گروه پروازی در زمانی که در مدار زمین قرار دارند از کپسول «کرو دراگون» خود خارج می‌شوند. این پیاده‌روی فضایی یک آزمایش کلیدی برای لباس‌های فضایی جدید شرکت اسپیس‌ایکس خواهد بود.

از آنجا که این کپسول هوابند (airlock) ندارد، به طور کامل عاری از فشار خواهد بود و تمام اعضای گروه پروازی برای بقا به لباس‌های خود متکی خواهند بود. این ماموریت طبق برنامه قرار است ۶ روز ادامه داشته باشد و پیاده‌روی فضایی در روز سوم انجام خواهد شد.

جرد ایساکمن یکی از این اعضای این گروه مدیر اجرایی میلیاردر شرکت «شیفت۴ پی‌منتس» است که ماموریت پولاریس داون را رهبری می‌کند. او یکی از دو فضانوردی است که پیاده‌روی فضایی را به همراه سارا گیلیس انجام خواهد داد. ایساکمن این ماموریت فضایی را از طریق برنامه پولاریس تامین اعتبار کرده و هر چند هزینه کلی اعلام نشده، برآورد می‌شود هزینه این کار صدها میلیون دلار باشد.

با فضانوردان اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی آشنا شوید
آنا منون، اسکات پوتیت ، جرد ایساکمن و سارا گیلیس)

سارا گیلیس از مهندسان ارشد عملیات فضایی در شرکت اسپیس ایکس است و به عنوان متخصص در ماموریت پولاریس داون کار خواهد کرد. او کار خود را در سال ۲۰۱۵ به عنوان انترن در اسپیس‌ایکس شروع کرد و از آن زمان در کار آموزش فضانوردان ناسا هم دخالت داشته است.

اسکات پوتیت خلبان این مامورریت فضایی است که سابقه‌ای ۲۰ ساله در نیروی هوایی آمریکا با بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت پرواز از جمله پرواز با جت‌های جنگنده اف-۱۶ دارد. آنا منون نیز متخصص و افسر یا مامور پزشکی این ماموریت فضایی است. او در این عملیات اعضا و سلامتی و ایمنی فضانوردان را تحت مراقبت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha