اولویت باید زنده برگرداندن اسرا از غزه باشد/ در معرض جنگ فرسایشی حزب‌الله هستیم

تهران- ایرنا- یک نظامی ارشد رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به ناتوانی تل آویو در برابر حزب الله، بر ضرورت بازگردانیدن اسیران این رژیم از نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، «طالیا لنکری» سرهنگ ذخیره رژیم صهیونیستی گفت: در مقطع کنونی که ۱۰۹ اسیر اسرائیلی در غزه هستند. بازگردانیدن آنها به شکل زنده باید اولویت ما باشد، نه اینکه فقط به خاطر وظیفه اخلاقی و نجات آنها این کار را انجام دهیم، توافق، نقطه ثقلی برای حل و فصل منطقه ای است. اگر اقدامی انجام ندهیم، همچنان در نقطه صفر می مانیم.

وی درباره اوضاع شمال فلسطین اشغالی نیز افزود: حدود ۱۱ ماه است که ارتش اسرائیل در موقعیت دفاعی در شمال قرار دارد و حزب الله معادله واکنش و جنگ فرسایشی پیاده کرده است.

لنکری بیان کرد: در حالی که نظریه امنیتی اسرائیل، کشاندن جنگ به سرزمین دشمن است، اما کل شمال عملا منطقه درگیری شده و حزب الله به خاطر ترور «فواد شکر» مدتها اسرائیل را در انتظار واکنش قرار داد. تاکنون شرایط یا استراتژی برای پایان جنگ مشاهده نشده است.

این سرهنگ صهیونیست ادامه داد: آنچه تاکنون انجام شده است، کافی نیست.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی به جای اقدامات پیشدستانه، باید حمله گسترده انجام دهد.

لنکری اذعان کرد: توان حزب الله از بین نرفته و ما به نقطه آغازین رسیده ایم. ساکنان شمال همچنان در معرض تهدید مداوم قرار دارند.

این سرهنگ ذخیره رژیم صهیونیستی اضافه کرد: باید با استفاده از دستاوردهای تاکتیکی و اتخاذ راهبرد سیاسی- جنگی یا حل و فصل سیاسی، امنیت را به شمال برگردانیم.

این خبر در حالی منتشر می شود که رسانه صهیونیستی معاریو روز سه شنبه اذعان کرد: حزب الله تاکنون موفق به شلیک صدها موشک و پهپاد شده و همچنان به شهرک ها در شمال آسیب می‌زند. در «عکا» خسارات زیادی وارد شده است.

این رسانه به نقل از «داوید ازولای» رئیس شورای «المطله» اعلام کرد: ما همواره زیر موشک قرار داریم. روزانه موشکهای زیادی از جنوب به سمت شمال شلیک می شود و از فراز المطله و بالای سر ما عبور می کنند. در میدان بازی قرار داریم.

وی افزود: مساحت کاملی وجود دارد که اسرائیل تصمیم به صرف نظر کردن از آن گرفته است. اینجا کشت و زرعی وجود ندارد و گردشگری تعطیل است. در ابتدای سال تحصیلی قرار داریم، اینجا زندگی وجود ندارد و فقط نظامیان ارتش در حال نگهبانی هستند.

رئیس شورای المطله بیان کرد: «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی فقط سوخت هواپیماهای ما را هدر می دهد و اقدامات او وقت کشی است. هر روز سفر می کند و به دنبال دستیابی به توافق است.

وی مدعی شد: توافق فقط با حمله دیوانه وار میسر است. ارتش اسرائیل باید این کار را انجام دهد. از نخست وزیر می خواهم که تصمیم درستی اتخاذ کند که اوضاع را در شمال تغییر دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha