۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85579953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: صادرات ۵۰ تن مرغ از همدان برنامه ریزی شده است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به زودی صادرات ۵۰ تن مرغ پس از هر دوره جوجه ریزی (۴۵ روز) از این استان به خارج از کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگکار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در آیین افتتاح یک واحد تولیدی اظهار کرد: جهاد کشاورزی همدان نقشه راه ۲۵ ساله را طراحی کرده است یعنی در این مدت زمان چه محصولاتی بکاریم که آب و منابع زیر زمینی آسیب نبیند همچنین در حوزه گلخانه و دام و طیور برنامه دارد.

وی توضیح داد: در حوزه دام و طیور هر دوره یک میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه ریزی در استان صورت می گرفت که هم اینک به چهار و نیم میلیون قطعه افزایش یافته است.

استاندار همدان افزود: هم اینک علاوه بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان همدان، مازاد تولید به دیگر استان ها ارسال می شود و این اقدامات موجب شده قیمت گوشت مرغ یک و نیم سال گذشته در همدان ثابت بماند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سه سال گذشته با ترسیم نقشه راه کارها شروع و تلاش شد در بخش های مختلف تولید برنامه ریزی و اجرا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه تولید رویکرد استان کشاورزی بود که با توجه به وضعیت منابع آبی این حوزه باید ساماندهی می شد.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان افزود: بنابراین استفاده بهینه از آب، بهره وری از آب با رعایت الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه ای و کشت کم آب بر باید دنبال می شد.

قاسمی فرزاد، توسعه شرکت های صنعتی سه و چهار و شهرک های صنعتی شهرستان ها، توجه به رویکرد سلامت محور، تقویت زیر ساخت های حوزه گردشگری، توسعه راه های مواصلاتی و راه آهن در دستور کار است که همه اینها در سایه تعاون، تعامل و همکاری رخ داده است.

وی اظهار کرد: در دولت وفاق ملی شکل گرفته است و رییس جمهور هوشمندانه وزرا را انتخاب و معرفی کردند و این میزان حمایت و پشتیبانی مجلس از دولت بی سابقه است.

به گزارش ایرنا و به گفته استاندار همدان هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که ۹۷۱ پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۱۲۱ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد ۹۷۱ پروژه قابل افتتاح در سطح استان، ۸۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۴۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۴۷ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده ۸۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha