جذب ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران/تاسیس دو شعبه در تفلیس و نجف‌اشرف

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تهران گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور دنیا جذب دانشگاه و دو شعبه در شهرهای تفلیس و نجف اشرف تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی امروز (سه شنبه) در هشتمین دوره برنامه روزی با دانشگاه تهران و در میزبانی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که تراز زیر ۱۰۰۰ داشتند، دانشگاه تهران را نماد علمی آموز عالی کشور برشمرد وگفت: دانشگاه تهران امروز یکی از دانشگاه های معتبر در عرصه جهانی است. این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا است و در هشت رشته نیز رتبه زیر ۱۰۰۰ را دارد. همچنین رتبه اول ملی را در اختیار دارد و دانشگاه های شهید بهشتی و صنعتی شریف بعد از این دانشگاه قرار دارند.


وی با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین المللی اظهار داشت: دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ نزدیک ۸۰۰ دانشجوی خارجی داشت و امسال ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور دنیا خواهیم داشت، همچنین تا مهرماه امسال دو شعبه جدید از دانشگاه در شهرهای تفلیس و نجف اشرف افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در عرصه داخلی نیز در گوشه گوشه کشور شعبه داریم، در شمال و جنوب شرق و غرب واحدهای مختلف داریم و این بیانگر این است که دانشگاه بین المللی محسوب می شویم.

وی تاکید کرد: دانشجویان تازه وارد باید انتخاب و شناخت درست داشته باشند و متناسب با توان علمی خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. البته انگیزه واقعی و آینده شغلی در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد. دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است که دانشجویان در آن با رشته های مختلف در ارتباط هستند و می توانند از تجربیات آنها بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا دانشگاه تهران امروز میزبان رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور بود تا ضمن آشنایی با فضای دانشگاه با معاونان پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه گفت و گو کنند و پاسخ سوالات خود در خصوص انتخاب رشته مناسب را از صاحبنظران دریافت کنند. بسیاری از رتبه های برتر کنکور امسال در گفت و گو با ایرنا از تمایل خود برای تحصیل در این دانشگاه می‌گفتند و علاقه مند بودند که فارغ التحصیل این دانشگاه باشند.

با وجود تعویق صدور کارنامه‌های دارای رتبه داوطلبان آزمون سراسری توسط سازمان ملی سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور، با توجه به اینکه داوطلبان به نمره تراز خود دسترسی داشتند، داوطلبان دارای نمره تراز بالای ۹۵۰۰ در هر چهار گروه آزمایشی کنکور سراسری می‌توانستند در برنامه روزی با دانشگاه تهران از طریق سایت tcs.ut.ac.ir ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha