خیز نودانشجویان برای آشنایی با دانشگاه شهید بهشتی

تهران- ایرنا- داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ کمتر از یکماه دیگر برگ دیگری از زندگی تحصیلی خود را با عنوان دانشجو آغاز می‌کنند. شماری از این داوطلبان امروز مهمان دانشگاه شهید بهشتی بوده و با این دانشگاه جامع آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رویداد درهای باز دانشگاه شهید بهشتی امروز (سه‌شنبه، ۶ شهریور) با حضور داوطلبان ورود به دانشگاه با نمره تراز ۸۰۰۰ هزار به بالا در سالن همایش های بین المللی این دانشگاه گشایش یافت. دانشگاه شهید بهشتی دارای ٢٣ دانشکده است و داوطلبان ورود به این دانشگاه از دانشکده های مرتبط با بازدید و با اعضای هیات علمی دانشگاه گفت و گو کردند.

با وجود تعویق صدور کارنامه‌های دارای رتبه داوطلبان آزمون سراسری توسط سازمان ملی سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور، با توجه به اینکه داوطلبان به نمره تراز خود دسترسی دارند، داوطلبان دارای نمره تراز بالای ۸۰۰۰ در هر چهار گروه آزمایشی کنکور سراسری امروز می‌توانستند در برنامه درهای باز دانشگاه شهید بهشتی شرکت کنند. این داوطلبان پا در محیطی بزرگتر گذاشتند، تا جویای علم و دانش شوند.

یکی از ویژگی‌های این دانشگاه در بخش فنی و مهندسی مهارت آموزی است که پشتیبان وزارت نیرو هم به شمار می رود. این دانشگاه بیش از ۶ هزار خوابگاه برای دختران و پسران دارد. در چنین مراسمی و به رسم همیشگی دانشگاه پذیرای مهمان اولی های جدید است که این بار رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این میزبانی خطاب به داوطلبان، کمی از فضای دانشگاه برای آنها سخن گفت.

محمودرضا آقا میری گفت: شما از یک ماه آینده از مرحله دانش آموزی به دانشجویی می رسید و در فرق این دو باید گفت دانش آموز در کلاس درس می آموزد و به او آموزش داده می شود؛ اما دانشجو که می شوید یعنی باید دنبال کسب علم رفت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی کمی از شمار زیاد دانشجویان در کشور برای آنها گفت و افزود که شما دانش آموزان و داوطلبان باید از جایگاه دانش آموزی به دنبال مسئولیت اجتماعی باشید، رسالت اجتماعی اولین مسئولیتی است که به دانشجو داده می شود و باید به دنبال یافتن و پذیرش مسئولیت برای ساختن آینده باشید.

آقا میری خطاب به داوطلبان گفت به سراغ رشته های علوم انسانی بروید که پیشرفت کشور را دنبال دارد و کشورهایی که در این رشته سرمایه گذاری کردند به توسعه دست یافتند. البته او تاکید بر رشته علوم انسانی را به معنای بی اهمیت بودن رشته های دیگر ندانست و یادآور شد هر داوطلبی در هر رشته ای تحصیل می کند باید به بهترین جایگاه برای ایران قوی دست یابد.

روایت داوطلبان از محیط دانشگاه

در این میان داوطلبان از حال و هوای دانشگاه و رشته های مورد علاقه خود اینگونه روایت کردند. داوطلبی از تهران که رشته مورد علاقه اش ریاضی است، از ورودش به محیط دانشگاه گفت و افزود که محیط دانشگاه زیباست، ما از محیط کوچک مدرسه به محیط بزرگی به نام دانشگاه وارد می شویم که این حس خوشایندی به همراه داردو خوشحالم و حالم خوب است.

داوطلب دیگر خانم از علاقه اش به محیط دانشگاه برای ما گفت و افزود: اما بیشترین علاقه اش به دانشکده فنی دانشگاه شهید بهشتی است که در کل جزو دانشگاه هدف او به شمار می رود. این داوطلب که رشته مورد علاقه اش مهندسی شیمی و صنایع است می گوید فکر می کنم در این دانشگاه پذیرفته شوم.

زیست سلولی و مولکولی رشته مورد علاقه دیگر داوطلب است که در مورد اولین ورودش به دانشگاه گفت: دیدن دانشگاه برایم جالب است چون فضای بزرگ و جذابی دارد، البته با شیب تند! داوطلب دیگری که ریاضی رشته مورد علاقه است به فضای باز دانشگاه اشاره کرد که بسیار زیباست و اینکه تا به حال وارد دانشگاه شهید بهشتی نشده و این ورود را به فال نیک گرفت.

داوطلب دیگری که با محیط دانشگاه بیگانه نبود گفت: از قبل همان تصوری را که از دانشگاه داشتم انتظار می رفت، فضایی کاملا علمی که دوست دارم در رشته مورد علاقه ام که مدیریت است در همین دانشگاه تحصیل کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha