۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85579991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم بجنورد خواستار توجه دولت به معادن خراسان‌شمالی شد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه‌، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه ویژه دولت برای شناسایی ظرفیت های غنی معادن خراسان‌شمالی شد.

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص دیدار با محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دولت باید با اعطای تسهیلات، امتیازهای ویژه و طراحی بسته‌های مناسب سرمایه‌گذاری این استان را از تله محرومیت نجات دهد.

وی افزود: دولت برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم نباید تنها صرفه اقتصادی طرح ها را در نظر بگیرد بلکه پیشرفت متوازن همه مناطق کشور با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته جزو وظایف دولت‌ها است.

وی همچنین کاوش دقیق ژئوفیزیک در پهنه‌های معدنی استان را ضروری دانست و گفت: شناسایی و بررسی دقیق ظرفیت‌های معدنی ناشناخته و فعال‌سازی معادن از بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

نماینده مردم بجنورد، مانه‌، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام می‌تواند تحولی بزرگ در فضای اقتصادی خراسان شمالی ایجاد کند.

وی با اشاره به دیگر محورهای گفت و گو با وزیر صمت، گفت: در این دیدار مشکلات شرکت آلومینا جاجرم نیز مورد واکاوی قرار گرفت و قرار شد کارگروهی تخصصی برای پیگیری مسائل مربوط به این شرکت تشکیل شود.

شهریاری وضعیت کارخانه سیمان سمنگان را از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تجربه وزیر صمت در صنعت سیمان، وی بر لزوم مساعدت‌های جدی برای راه‌اندازی این کارخانه تأکید کرد.

براساس آمارهای رسمی سالانه فقط پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می‌شود و از ۲۵۰ معدن ثبت شده، کمتر از نیمی از آن‌ها فعال و مابقی غیرفعال است.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهد؛ خراسان شمالی دارای ظرفیت عظیم معدنی بوده که در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان اقتصاد استان را با پیشرفت چشمگیری مواجه کرد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha