محمد روشن، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «محمد روشن» را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در حکم انتصاب حسین سیمایی، خطاب به محمد روشن آمده است؛ نظر به مراتب تعهد تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید. شایسته است نسبت به تمشیت امور برای دستیابی بهینه اهداف عالی نظام، سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های این وزارت در زمینه راهبری دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری اهتمام ورزید.

«امید است که با استعانت از خداوند متعال و عنایت به اسناد بالادستی و همچنین، مشی و گفتمان دولت وفاق ملی همسو با برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی در انجام وظایف محوله خود موفق باشید».

به گزارش ایرنا حسین سیمایی صراف چهارشنبه گذشته (۳۱ شهریور) با کسب ۲۲۱ رای از ۲۸۸ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم شد.

دکتر محمد روشن، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی ( متولد۱۳۴۳ در شهرستان خمین) مدیر نمونه ملی جشنواره شهید رجایی منتخب دستگاهی بنیاد شهید انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۰، دارای نشان درجه دو علمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی بهمن ماه سال ۱۳۹۳، پژوهشگر برگزیده دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۳۹۲ است. 

وی دانش‌آموخته دکتری حقوق خصوصی است و دروس حوزوی به مدت ۱۴ سال (۷ سال درس خارج فقه و اصول) است. عضویت در جهاد سازندگی از تابستان ۱۳۶۰ تا بهار ۱۳۶۲؛ عضو کمیته فرهنگی؛ قائم مقام کمیته فرهنگی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده روستایی جهاد سازندگی کشور۱۳۶۱؛ عضویت در بنیاد شهید انقلاب اسلامی از بهار ۱۳۶۲ تا تابستان ۱۳۸۱؛ مدیرکل امور حقوقی و صغار؛ معاونت امور شهرستان‌های معاون امور استان‌ها؛ قائم مقام معاونت حقوقی؛ سرپرست معاونت پارلمانی؛ مدیرکل آموزش عالی همچنین معاون حقوقی و امورمجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بهار ۱۳۹۴ تا بهمن ۱۳۹۶ از سوابق اجرایی وی به شمار می‌آید. 

ماموریت از بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دانشگاه شهید بهشتی از پاییز ۱۳۷۵ تا تابستان ۱۳۸۱؛ مدیرکل امور دانشجویی؛ قائم مقام معاونت دانشجویی و فرهنگی؛ عضویت در هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از پاییز ۱۳۸۱ تا کنون: معاون دانشجویی و فرهنگی؛ رئیس گزینش کارکنان دانشگاه؛ عضو هیئت اجرایی جذب اساتید. رئیس دانشگاه سوره از زمستان ۱۳۸۴ تا تابستان ۱۳۹۸ به (مدت ۱۴ سال)؛ رئیس پژوهشکده خانواده در دو دوره از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و از ۱۳۹۸ تاکنون را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

روشن رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۵؛ رئیس هیات رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۹۲تا بهار ۱۴۰۳؛

رئیس هیات مرکزی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت عتف از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱؛ عضو و رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه از سال ۱۳۹۸ تاکنون؛ عضو شورای عالی فقهی و حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۴۰۲ تاکنون نیز بوده است. 

کتاب‌های حقوق خانواده؛ دانشنامه حقوقی خانواده؛ بررسی تطبیقی فقهی و حقوقی قرارداد استفاده از رحم جایگزین؛ بررسی فقهی و حقوقی افلاس، اعسار و ورشکستگی؛ بررسی تطبیقی موانع ارث؛ مطالبات زوجه و روش وصول آن؛ مسئولیت مدنی اقدامات دولت در ورشکستگی بدون تقصیر تجار؛ پلیس کودک و نوجوان؛ طلاق ابعاد روان شناختی، عاطفی و قانونی؛ سقط جنین؛ حجاب، مسئولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی و انسان و سلامت جنسی از دیدگاه قوانین، مقررات و آرای قضایی از جمله آثار وی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha