۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85580037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد کاشان هستند

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85580037
۸۷ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد کاشان هستند

کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۸۷ دانشجو تحت حمایت خدمات کمیته امداد کاشان هستند که ۶۶ نفر از آن ها در مقطع کارشناسی، ۱۸ نفر مقطع کاردانی، ۲ نفر کارشناسی ارشد و یک نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

محسن حمیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) از طریق وام های دانشجویی و همچنین پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی، دانشجویان تحت پوشش را مساعدت می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین امسال چهار نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) پذیرفته شدند.

وی اظهار کرد: آمار قبولی سال‌ جاری دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد در مدارس نمونه دولتی نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است که نشان دهنده نتیجه مطلوب پشتیبانی‌ها و ارائه خدمات تخصصی و مفید به دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه اعتماد به نفس و بهبود بنیه تحصیلی آنان است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان بیان کرد: این نهاد با ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه‌ای در زمینه‌های مشاوره تحصیلی، برپایی کارگاه آموزشی و محیط مطالعاتی برای دانش‌آموزان مستعد پایه‌های ششم و نهم، این قشر را پشتیبانی می‌کند.

حمیدی گفت: حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت با هدف موفقیت در تحصیل و کسب مشاغل عالی، بهترین شیوه توانمندسازی جامعه هدف است.

وی افزود: اکنون ۷۱۸ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)کاشان قرار دارند که از خدمات متنوع حمایتی، فرهنگی و تحصیلی این نهاد بهره‌مند ‌هستند و در راستای تحصیل دانش‌آموزان مهمترین اقدام این نهاد این است که دانش آموزی به خاطر فقر مادی و مشکلات خانوادگی و اجتماعی ترک تحصیل نکند به همین دلیل تمام ظرفیت اداره از جمله انواع مشاوره ها، کلاس های کمک درسی و آموزشی، کمک های نقدی، وام های حمایتی و غیره در اختیار حوزه فرهنگی قرار می‌گیرد تا از این آسیب جلوگیری شود.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیر پوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha