۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85580057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی در گلستان ادامه دارد

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85580057
بارندگی در گلستان ادامه دارد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز بارندگی از بامداد امروز در استان گفت: انتظار داریم بارش‌ها به صورت رگباری، پراکنده و نقطه‌ای ادامه داشته باشد.

امان‌محمد کمالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از بامداد امروز شاهد نفوذ سامانه بارشی ناپایدار در گلستان هستیم و بیشترین بارندگی‌ متمرکز بر نواحی غرب و جنوب غرب در این مدت مربوط به کردکوی با ۹ میلی‌متر بود و برای شهر گرگان هم سه میلی‌متر بارندگی گزارش شد.

وی پیش بینی کرد: بارش‌ها تا بامداد فردا به صورت رگباری و پراکنده همراه با رعد و برق، وزش به نسبت شدید موقتی باد و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک باشد و تمرکز بارش‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی و شرقی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در مدت فعالیت این سامانه در بعضی نقاط استان احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی برخی معابر به ویژه در نواحی شیبدار وجود دارد که از مردم و مسافران می‌خواهیم از نزدیک شدن و چادر زدن در این نقاط پرهیز کنند و هنگام تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

کمالی افزود: از روز پنجشنبه هوای گلستان کماکان قسمتی تا نیمه ابری به خصوص در ساعات عصر و شب همراه با افزایش ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده و وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک خواهد بود.

وی بیان کرد: از روز جمعه تا اوایل هفته بعد (یکشنبه) شرایط جوی به نسبت پایداری در گلستان حاکم است و وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha