۱۱ طرح بهداشتی و درمانی مازندران به بهره برداری رسید

نوشهر - ایرنا - ۱۱ طرح حوزه بهداشت و درمان مازندران روز سه شنبه همزمان با هفته دولت در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی در شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تعداد طرح های بهداشتی و درمانی مازندران با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد ریال در روستای امامزاده قاسم دوهزار تنکاین به بهره برداری رسید.

فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این آیین استانی، ارائه خدمات دقیق و درست، اجرای عدالت در خدمات سلامت همچنین استفاده از بضاعت و توانمندی مردم را از جمله موضوعات مهم تحقق اهداف و عملیاتی شدن پروژه‌های این نهاد برشمرد.

وی مشارکت مردمی را در توسعه درمان منطقه تاثیر گذار دانست و افزود: مرکز جامع سلامت این روستا نمونه مشخص مشارکت مردم در ساخت زیرساخت‌های درمانی محسوب می‌شود.

غلامی با بیان اینکه اغلب این طرح ها در مناطق روستایی ساخته شده اظهار کرد: افتتاح خوابگاه متاهلین هم در جهت جوانی جمعیت به بهره‌برداری می رسد.

همچنین فرماندار تنکابن در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: شهرستان تنکابن دارای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در زمینه بهداشت و درمان ضعیف است.

۱۱ طرح بهداشتی و درمان مازندران به بهره برداری رسید

حکمت داجلیری با بیان اینکه بیمارستان دولتی شهید رجایی تنکاین با ۱۶۰ تخت و خواب اوضاع مناسبی ندارد، افزود: بیمارستان خصوص این شهرستان هم با ۵۴ تختخواب در حال خدمات رسانی است اما پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

نماینده عالی دولت در تنکابن ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب باز تنکابن هم با ۲۲۰ تختخواب باوجود تکمیل شدن ساختمان به دلیل نبود برخی تجهیزات مانند دستگاه اکسیژن ساز به بهره برداری در هفته دولت نرسید.

داجلیری اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجهیز این بیمارستان را با توجه به نیاز ضروری مردم منطقه به توسعه درمان، هرچه سریعتر به اتمام برسانند.

وی از فعالیت ۱۶ مرکز جامع سلامت و ۸۶ خانه بهداشت در تنکابن اشاره و اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۱۵ متر که توسط خیر بزرگوار "اقای برقعه ای" واگذار شد، ساخته شده و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار خیرین در ساخت آن هزینه شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خیرین نیک اندیش سیف الله نقی پور و خانم تنکابنی گفت: این ۲ خیر زنده یاد، در مراحل ساخت این مرکز جامع کمک بسیاری کردند.

فرماندار تنکابن همچنین از به بهره برداری رسیدن ۱۶۱ طرح با چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان خبرداد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha