انتظار برای بهره برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران ۱۷ ساله شد

گچساران- ایرنا- بیمارستان شهدای نفت گچساران یکی از طرح های برجای مانده از دولت های گذشته است که به دلیل کمبود اعتبار و برخی مشکلات دیگر تاکنون راکد است و شهروندان گچسارانی ۱۷ سال است که چشم انتظار بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهر هستند.

به گزارش ایرنا، در حالی که مسوولان خبر از بهره برداری این طرح مهم درمانی در دهه فجر سال گذشته را می دادند این وعده به خرداد سال ۱۴۰۳ ، هفته دولت سال جاری موکول شد و اینک این طرح بهداشتی به دلیل برخی مشکلات افتتاح نخواهد شد.

به گفته مسئولان، این طرح در چند سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار در چند مرحله راکد شد تا اینکه دولت سیزدهم با تزریق اعتبار لازم توانست این طرح بهداشتی را فعال کند.

مردم شهرستان گچساران ۱۷ سال است که چشم انتظار بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت شهر دوگنبدان هستند در حالی که مسئولین در چند مرحله خبر از بهره برداری از این طرح مهم درمانی را دادند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: روند ساخت این مرکز درمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال ساخت است.

رضا بقائی با اشاره به روند اجرایی بیمارستان نفت گفت: مجری ساخت این بیمارستان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع مجدد فعالیت عمرانی این طرح در سال

گذشته در نظر گرفته شده و در صورت راه‌اندازی این بیمارستان، افراد آسیب‌پذیر منطقه می‌توانند در این مرکز درمانی خدمات درمانی دریافت کنند.

انتظار برای بهره برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران ۱۷ ساله شد



بقایی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند و اولویت اصلی این مجموعه ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت است.

وی ادامه داد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد سال گذشته دوباره از سر گرفته شد و هم اینک در آستانه بهره برداری است.

ساخت بیمارستان شهدای نفت گچساران در مراحل پایانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال ۱۳۸۶ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیکهای تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

سیدعلی احمدزاده تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی در در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

انتظار برای بهره برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران ۱۷ ساله شد



وی تصریح کرد: کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سالها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند و موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با توجه به آنکه مدت زمان زیادی از احداث این بیمارستان گذشته است طی مردادماه سال گذشته تاکنون این پروژه در سایه تعامل و همکاری پیمانکار و کارفرما پیشرفت خوبی دارد؛ اما برای اتمام آن به ارتباط، هماهنگی و همکاری بیشتری نیاز است .

غلامرضا کمالی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از قسمت‌های این بیمارستان در حال تحویل است و راه‌اندازی برای خدمات‌دهی به شهروندان نیز نزدیک خواهد بود.

تاخیر در افتتاح این پروژه درمانی و مهم قابل توجیه نیست

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان شهدای نفت گچساران در خرداد امسال قرار بود به بهره برداری برسد و تاخیر در افتتاح این پروژه درمانی و مهم قابل توجیه نیست.

غلام رضا تاجگردون با انتقاد از روند اجرای این طرح از مسوولان خواست برای تکمیل بیمارستان نفت شهر دوگنبدان تلاش بیشتری کنند.

انتظار برای بهره برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران ۱۷ ساله شد

وی اظهار کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف شد به گرفته مسئول های نفتی قرار بود این طرح در خرداد امسال به بهره برداری رسید .

صنعت و نفت گچساران همه بیمه شدگان تامین اجتماعی را زیر پوشش درمانی قرار می دهد

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات افزایش خدمات رسانی درمانی صنعت نفت گچساران به همه بیمه شدگان تامین اجتماعی فراهم شد.

یونس محمودیان افزود: بیمارستان صنعت نفت گچساران از معدود مراکز درمانی کهگیلویه وبویراحمد است که با بیمه تامین اجتماعی تفاهم نامه همکاری ندارد و تنها بیمه شدگان شرکت نفت را زیر پوشش دارد.

انتظار برای بهره برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران ۱۷ ساله شد

وی بیان کرد: براساس پیگیری های انجام شده و توافق های صورت گرفته با مسوولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به منظور فراهم شدن شرایط استفاده همه بیمه شدگان از خدمات این بیمارستان تفاهم نامه ای بسته می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پس از بسته شدن این تفاهم نامه که قرار است به زودی عملیاتی شود بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان صنعت نفت شهر دوگنبدان مراجعه کنند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha