۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85580119
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلفات انسانی سنگین ارتش صهیونیستی در طوفان الاقصی به روایت شبکه «کان»

تهران-ایرنا- یک شبکه صهیونیستی آمار و ارقام شوکه کننده‌ای درمورد تلفات سنگین ارتش این رژیم در نبرد طوفان الاقصی منتشر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، شبکه صهیونیستی کان در گزارشی اعلام کرد که آمار کشته های ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی از مرز ۷۰۰ نفر گذشت.

در این گزارش آمده است که در سه هفته اول نبرد طوفان الاقصی یعنی ۷ تا ۲۶ اکتبر ۳۲۶ عنصر از ارتش صهیونیستی کشته شدند.

از آغاز عملیات زمینی تاکنون تنها در نوار غزه ۳۳۷ سرباز(نظامی) ارتش صهیونیستی کشته شدند.

طبق این گزارش، از میان کشته شده ها ۴۶۸ نفر نظامیان و افسران خدمت نظامی دائم هستند.

همچنین ۲۳۳ نفر از کشته شده ها نیروهای ذخیره هستند.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که در این جنگ ۱۵ افسر ارشد صهیونیست که از نیروهای دائم و ذخیره هستند کشته شدند.

از سوی دیگر، در میان تیپ‌های نظامی رژیم صهیونیستی بیشترین تلفات را تیپ گولانی داده است که از زمان آغاز جنگ تاکنون ۸۳ عنصر این رژیم کشته شده اند.

در این گزارش آمده است که تلفات و کشته های ارتش رژیم صهیونیستی تنها در نوار غزه نبوده است بلکه این ارتش در نبرد با حزب الله نیز ۲۱ کشته داشته است.

روز گذشته گردان های عزالدین القسام در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان این گردان ها در کمینی موفق شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و زخمی کرده اند.

در این بیانیه آمده است: پس از بازگشت رزمندگان از خطوط نبرد، اعلام کردند گروهی از نظامیان دشمن را که در خانه ای در خان یونس در جنوب نوار غزه پناه گرفته بودند را با یک موشک ضد استحکامات «TBG» و یک مین ضد نفر هدف قرار داده اند.

رزمندگان مقاومت در عملیات دیگری در منطقه «القراره» در شمال شرق شهر خان یونس، ورودی یک تونل را بمبگذاری و پس از حضور نظامیان اشغالگر در محل، آن را منفجر کردند.

در این عملیات ۵ نظامی صهیونیست، کشته و زخمی شدند.

از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۴ هزار و ۳۸۷ نظامی صهیونیست نیز زخمی شده اند که ۲ هزار و ۲۵۴ نفر مربوط به درگیری های زمینی در نوار غزه است.

این درحالی است که محافل و رسانه های صهیونیست بارها ارتش را متهم به سانسور آمار واقعی کشته ها و زخمی های جنگ اخیر در نوار غزه کرده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه تعداد مطالب منتشر شده‌ای که مشمول سانسور نظامی می‌شوند ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته و بخش سانسور نظامی بر صدها هزار مطالب منتشر شده در زمینه جنگ غزه، نظارت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha