۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85580121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۷ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خراسان‌شمالی تامین شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۴۲۷ هکتار زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی در شهرهای مختلف استان تامین شد.

سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در زمین های دولتی آغاز شده و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ۸۳ هزار و ۱۰۴ خانوار تاکنون در طرح نهضت ملی استان ثبت نام کردند و از این تعداد ۳۷ هزار و ۷۴۲ خانوار واجد شرایط قانونی تشخیص داده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سرفصل خودمالکی طرح های مسکن روستایی و بافت ناکارآمد شهری با ۳۳ هزار و ۶۶۵ واحد مسکونی در دست اجرا است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: اخذ تسهیلات بانکی چالش اصلی طرح های نهضت ملی مسکن است و با سیاست های انقباضی که بانک های عامل در پیش گرفته اند بسیاری از این طرح ها راکد مانده اند.

کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

میرکریمی عنوان کرد: همچنین طرح یک هزار و ۱۲۰ واحدی ولیعصر(عج) در شهرک فرهنگیان پس از اینکه کارگزار طرح خارج شد و تحت اختیار این اداره کل قرار گرفت ۲ سازنده برای آن انتخاب و طرح در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان تاکنون همکاری خوبی داشتند و به صورت متوسط هر متقاضی باید ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده داشته باشد و قالب متقاضیان آورده را تامین کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهارکرد: تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت نشده و بانک های عامل از پرداخت آن شانه خالی می کنند.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی و سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha