۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85580139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات به ۸۰ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت لرستان رایگان است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۹۰ هزار نفر یعنی حدود ۸۰ درصد افراد تحت پوشش این بیمه در استان از خدمات رایگان بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا محسن اسدبیگی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان ازنا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و از این تعداد نیز بیش از ۸۰ درصد معادل ۹۹۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: سخنان مقام معظم رهبری را مبنی بر اینکه «اگر کسی در خانواده‌ای بیماری داشت جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد» همواره سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و رایگان شدن بیمه درمانی افراد بی بضاعت و فاقد تمکن مالی هم در راستای سخنان ایشان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار و مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری آنها هزینه شده است که از این میزان نیز بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به موسسات و ۱۴۰ میلیارد ریال به بیماران پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: همچنین یک هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در سطح استان نشان دار و از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بابت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویر برداری آنها پرداخت شده است.

اسدبیگی ادامه داد: ساختمان ۲ طبقه اداری بیمه سلامت شهرستان ازنا نیز در مساحتی به متراژ ۸۵۴ متر مربع، سطح اشغال هر طبقه ۲۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال افتتاح شد که با حمایت بیمه سلامت تمام اعتبار خرید و ساخت زمین اداره ازنا از سازمان بیمه سلامت کشور تامین و بودجه آن از محل دولتی دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد جمعیت ازنا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند بیان کرد: از جمعیت ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفری این شهرستان نزدیک به ۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۳۶ هزار نفر به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

وی گفت: ۳۶ مرکز طرف قرارداد، بیمارستان، فیزیوتراپی، درمانگاه، مامایی، گفتار درمانی، هشت داروخانه، ۲ آزمایشگاه، سه پزشک متخصص، ۹ پزشک عمومی و ۲ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در شهرستان ازنا به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند.

اسدبیگی یادآور شد: همچنین خدمات حوزه روستایی با هفت کانکس دارویی، هفت پزشک، هشت ماما و ۲ دندانپزشک ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha