برنامه‌ریزی برای پروازهای مستقیم قزاقستان و آمریکا

تهران- ایرنا- قزاقستان از راه‌اندازی پروازهای مستقیم به آمریکا تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۲۵) و آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از کمیته هوانوردی غیرنظامی وزارت حمل و نقل قزاقستان، پروازهای مستقیم از قزاقستان به آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۵ آغاز بکار خواهد کرد.

نمایندگان اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای انجام ماموریت بازبینی برای افتتاح این پروازها وارد قزاقستان شده اند و از ۲۶ تا ۳۰ اوت (۵ تا ۱۰ شهریور) یک بررسی فنی را بر اساس برنامه ارزیابی ایمنی هوانوردی بین المللی (IASA) صورت خواهند داد. این بررسی عملکرد مقامات هوانوردی قزاقستان را در حصول اطمینان از نظارت مؤثر بر ایمنی پرواز ارزیابی خواهد کرد.

طالگات لاستایف معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان و کاتالین رادو مدیر کل اداره هوانوردی قزاقستان در این سفر با هیأت آمریکایی دیدار کردند. متخصصان این گروه تجزیه و تحلیل جامعی از سیستم هوانوردی غیرنظامی قزاقستان صورت داده و توصیه هایی را برای افزایش ایمنی پرواز و اطمینان از انطباق با استانداردهای بین المللی ارائه خواهند کرد.

نمایندگان اداره هوانوردی فدرال آمریکا وضعیت کلی صنعت هوانوردی قزاقستان و سیستم نظارت بر ایمنی پرواز آن را ارزیابی خواهند کرد و به عنوان بخشی از این بررسی، بازدید فنی از شرکت هواپیمایی «ایر آستانه» نیز برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس برنامه ها تحویل هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر به قزاقستان برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha