۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85580148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کسب نشان درجه یک هنری نویسنده گلستانی را تبریک گفت

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با صدور پیامی کسب نشان درجه یک هنری «یوسف قوجق» نویسنده گلستانی را تبریک گفت.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در این پیام گفت: نگارستان اقوام ایران مفتخر به حضور فرهیختگان بزرگی است که در آسمان علم، ادب، هنر ، فرهنگ و ورزش این استان می‌درخشند.

وی کسب نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط «یوسف قوجق» نویسنده برجسته و توانای گلستانی که عمر ارزشمند خود را در مسیر تحقیق و پژوهش سپری کرد را مایه مسرت دانست.

استاندار گلستان در این پیام افزود: انتخاب این نویسنده و روزنامه‌نگار فرهیخته گلستانی به عنوان داستان‌نویس برتر از سوی شورای ارزیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، پاداشی بر یک عمر فعالیت مثمر ثمر هنری و ادبی او است.

در بخشی دیگر از این پیام آمده: آثار ادبی ارزشمند یوسف قوجق اینک مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و این نویسنده متواضع ترکمن را به چهره‌ای شناخته شده در بین اهالی قلم در منطقه و سطح بین‌الملل تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، یوسف قوجق، نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه ترکمنِ گلستانی موفق به کسب نشان «درجه‌یک هنری» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

یوسف قوجق در خرداد ۱۳۴۷ در روستایی به نام «اوخلی‌بالا» از توابع شهرستان رامیان در استان گلستان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و راهنمایی و متوسطه را در شهر گنبدکاووس سپری کرد.

وی در سال ۱۳۶۵ در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی (تهران) پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۰ فارغ‌التحصیل شد و بعدها در رشته‌ی مردم‌شناسی (کارشناسی ارشد) تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داد.

قوجق نویسندگی را از دهه شصت به‌طورجدی آغاز کرده است و در نیمه همین دهه با انتشار داستانی در هفته‌نامه «کیهان بچه‌ها» به جرگه نویسندگان پیوسته است.

عضویت انجمن قلم ایران، عضویت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران، کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیری سرویس داستان در نشریات نهال انقلاب، امید آینده و آینده‌سازان، مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال کانون و داور مقدماتی آن جشنواره، همکاری ادبی با رادیو سراسری، داوری بخش داستان در برخی از جشنواره‌های ادبی استانی و سراسری، مترجم و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از جمله فعالیت‌های وی در طول این سال‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha